Germanos Romania urmeaza trendul pietei de retail autohtone si pregateste aducerea in magazine a mai multor echipamente IT, pe langa cele electronice introduse anul trecut si telefoanele mobile pe care le vinde in mod traditional. De asemenea, gratie companiei elene romanii vor avea parte de noul concept de magazine pe spatii mari, Germanos Central.
Piata se misca in ultimii ani in acest sens: Altex a format Media Galaxy, Domo a adus in magazinele de electrocasnice IT&C, Diverta a cumparat Best Computers, iar Flanco a fost preluat de Flamingo. Tranzactiile arata consolidarea pietei, mai ales in perspectiva aderarii la UE. Nu trebuie uitat ca, incet-incet, au adaugat IT&C in magazine si Carrefour, Cora si ceilalti retaileri mari. Poate temandu-se oarecum de intrarea pe piata locala a marilor companii din domeniu, precum Media Markt, FNAC si altele.

Germanos vrea, de asemenea, sa continue extinderea intensiva a lantului de magazine, pentru a ajunge la 200 de locatii in 2007 (acum sunt 103). Anuntul a venit aproape in aceeasi zi in care EuroGSM a cumparat Digital GSM, devenind cel mai mare lant retail de telefonie mobila din Romania, cu 111 puncte de vanzare.

Magazine-showroom

Grecii de la Germanos schimba si modul de organizare a magazinelor, precum si mobilierul din interior. Toate aparatele expuse vor putea fi testate de cumparatori. Vor exista, aranjate pe categorii, telefoane mobile, echipamente foto si video, playere de muzica digitala, jocuri video, echipamente hardware (laptopuri etc.) si consumabile (cartuse de imprimante si altele). Fiecare categorie va avea o culoare distincta, pentru ca utilizatorul sa se orienteze mai rapid (ex.: telefoanele mobile vor fi expuse pe panouri portocalii).

Vrem sa fim magazinul prietenos din coltul strazii, unde cumparatorii sa gaseasca tot ce au nevoie in legatura cu tehnologia, a declarat, pentru SFin, Dimitrios Blatsios, directorul lantului retail la nivel international al Germanos.

El a precizat ca pentru extinderea lantului de magazine si pentru a aduce noul concept in Romania compania va investi cateva zeci de milioane de euro. Suma exacta nu poate fi precizata pentru ca operatiunile ar putea implica achizitionarea unui lant de magazine competitor, a explicat el. In bugetul companiei sunt prevazuti 45 de milioane de euro anul acesta pentru tarile straine in care activeaza.
Probabil va fi vorba despre o companie care are minimum 20 de magazine, a precizat Aris Karoussos, director al lantului retail Germanos.

Noul concept Germanos Central nu va avea multe magazine, insa va fi implementat in toate tarile est-europene in care activeaza compania. In Romania, primul Germanos Central va fi deschis in noul Carrefour Feeria din Baneasa, au precizat reprezentantii firmei.

Afaceri in crestere

Planurile privind listarea la Bursa a Germanos Romania sunt deocamdata amanate. Nu sunt o prioritate. Prioritatea numarul unu ramane extinderea, a declarat Nikos Kakoulidis, directorul general al Germanos Romania. Compania elena are acum103 magazine in Romania, 340 de magazine in Polonia si cam tot atatea in Grecia. In Bulgaria a ajuns la 80 de magazine, fiind prezenta si pe pietele din Macedonia si Albania. In Romania, Germanos a avut anul trecut afaceri de aproape 100 de milioane de euro. In 2007, compania vrea sa ajunga la 200 de magazine si sa-si dubleze cifra de afaceri. Numai anul acesta, in Romania cresterea va fi de 50-70% la incasari, a spus John Karagiannis, CEO al grupului Germanos.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri