Oferirea unor servicii integrate de comunicare a devenit obiectivul principal al jucatorilor pietei comunicatiilor din tara noastra, UPC Romania si RCS&RDS, cele doua companii avand fiecare peste 10 ani de experienta in furnizarea serviciilor de telecomunicatii.
Atunci cand Consiliul Concurentei a aprobat preluarea companiei Astral, pentru suma de 407,1 milioane USD, de catre UPC, subsidiara a grupului american Liberty Global (NASDAQ: LBTYA, LBTYB), a influentat ierarhiile pe piata operatorilor romani de cablu.

UPC Romania este noul actor si are o cota de piata de 30% , fiind lider pe piata serviciilor de comunicatii prin cablu, satelit, fibra optica si wireless, urmat de grupul RCS&RDS - ce detine aproximativ un sfert din numarul total de abonati, cifra ce-l defineste ca unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata comunicatiilor prin cablu.

Anul trecut, cand s-a finalizat fuziunea RCS cu RDS, transformandu-se in brand-ul RCS&RDS, compania a demarat un amplu program de investitii, desfasurat pe mai multi ani, de sute de milioane de dolari, acoperiti atat din fonduri proprii, cat si din fonduri atrase.

Potrivit lui Alexandru Oprea, director general al RCS&RDS, printre actionarii companiei se numara, pe langa investitorii romani, si doua fonduri straine de investitii: Quadrant (fond de investitii american) si European Privatization and Investment Corporation - EPIC (firma de investitii cu sediul la Viena).

Pe langa televiziunea prin cablu (triple play), ofertele celor doua companii includ acces la Internet si telefonie fixa, unde si-au propus sa concureze oferta Romtelecom, atat in privinta calitatii serviciilor, cat si a tarifelor.

Telefonia fixa, o felie disputata

Desi cei doi mari furnizori de cablu din Romania concureaza si pe partea de televiziune digitala, marea batalie se da pe partea de voce. Proiectul de telefonie fixa prin cablu, dezvoltat de operatorul de televiziune prin cablu RCS&RDS, este parte a unui proiect investitional de 100 de milioane de dolari, iar pentru acest an UPC Romania are in vedere o investitie de cateva zeci de milioane de euro.

"Practic, pe fondul unei involutii a numarului de abonati Romtelecom, operatorii alternativi au reusit sa majoreze gradul de penetrare a telefoniei fixe in randul clientilor persoane fizice, detinand la jumatatea anului anului trecut 4,1 % din piata", a declarat vicepresedintele ANRC, Alexandrina Hartan, pentru o publicatie online, citand datele preliminare furnizate de companiile de profil.

Televiziunea digitala, tot mai apreciata de romani

Principalii operatori alternativi in domeniu sunt UPC Romania (care a preluat Astral Telecom) si RCS&RDS, firme care furnizeaza si serviciu de transmisie prin cablu a programelor de televiziune.

Saptamana trecuta, UPC Romania a achizitionat integral operatorul roman de televiziune digitala prin satelit (DTH) Focus Sat, ca urmare a strategiei Liberty Global de a-si intari prezenta in industria de retransmisie video din Europa de Est. Achizitia a inceput in mai 2005 si s-a finalizat anul acesta prin cumpararea celor 50% din actiuni pe care le mai detineau fondatorii companiei.

"Vrem sa devenim lider pe piata de televiziune digitala prin satelit din Romania, prin oferirea unor servicii de cea mai buna calitate si prin dezvoltarea unei relatii stranse cu clientii nostri. Venim cu experienta pe care am castigat-o in alte tari europene si suntem convinsi ca piata serviciilor DTH din Romania va creste in urmatorii ani", a declarat Richard Anderson, director general UPC Romania. "UPC este in prezent unul dintre cei mai importanti furnizori DTH din Europa Centrala si de Est, prin intermediul filialelor din Cehia, Ungaria si Slovacia.

Operatorul de cablu RCS&RDS a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 200 de milioane de dolari, in crestere cu 60% fata de nivelul de 125 de milioane de dolari raportat in 2004, potrivit datelor de bilant publicate de companie si deja are un serviciu puternic de DTH, prin lansarea in decembrie 2004 a brand-ului Digi TV. Evolutia a fost determinata, printre altele, de extinderea la nivel national si international prin lansarea de servicii noi si prin imbunatatirea celor existente.

Cota de piata a companiei a crescut semnificativ in ultima perioada, ajungand la 25% pentru comunicatiile prin cablu, la peste 80% in cazul serviciilor de televiziune prin satelit, la 20% in privinta Internetului si la peste 9% pentru telefonia fixa, potrivit datelor proprii.

RCS&RDS avea la finele primului trimestru din 2006 peste 400.000 de abonati la serviciile de telefonie fixa RDS.Tel, in timp ce serviciul Digi TV este disponibil pentru 200.000 de abonati. Obiectivul indicat de conducerea companiei este 700.000 de abonati RDS, pana la finele anului. Compania va lansa in acest an sistemul de televiziune digitala prin cablu Digi TV Cablu, destinat clientilor din zonele acoperite de retelele de cablu, iar pentru abonatii Digi TV, va lansa servicii de televiziune digitala precum Pay per View, prin care beneficiarii vor putea accesa muzica si filme la cerere.

Parteneriate cu firme de renume

Compania RCS&RDS a dezvoltat parteneriate si colaborari cu unii dintre cei mai importanti operatori de telecomunicatii din Europa, printre care se numara: Telecom Italia, Belgacom, Matav, Global Crossing, Cable & Wireless, Telia, MCI WorldCom etc.

Liberty Global, actionarul UPC Romania, este unul dintre liderii industriei mondiale de comunicatii prin cablu oferind servicii video, voce si acces la Internet, pentru a conecta cei 15 milioane de clienti, compania avand retele de comunicatii in banda larga in 19 tari, in principal din Europa, Japonia, Chile si Australia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri