De ce sa ai un telefon mobil si un mp3 player cand poti avea un produs care sa imbine aceleasi functii? Dorintele consumatorilor dicteaza functiile noilor produse lansate in industria IT mondiala, iar unii producatori lanseaza produse care se adreseaza altor segmente de public, diferite de cel tinta din momentul inceperii afacerii
Optiunea de ascultare a muzicii stocate in format digital reprezinta trendul actual pe piata echipamenteleor IT destinate publicului larg. In consecinta, producatorii au inovat si lansat produse care sa satisfaca aceste dorinte. Apple, cunoscut pana nu demult ca producator de computere, a lansat iPod-ul, care s-a concretizat prin cel mai bun trimestru din punct de vedere financiar pentru compania americana.

Profiturile Sony cresc, producatorul suedezo-coreean urcand in clasamentul mondial al producatorilor de telefoane mobile, in urma succesului recent lansatului Sony Walkman. Nici gigantul industriei, Microsoft, nu a putut sa stea pe margine, anuntand lansarea lui Origami, un produs revolutionar cu ajutorul caruia pot fi urmaritecanale TV, se poate asculta muzica, viziona filme sau se poate comunica cu prietenii prin intermediul unui web cam incorporat.

iPod-ul aduce un nou trimestru exceptional celor de la Apple

Producatorul american de echipamente IT Apple Computer Inc., a anuntat o majoare a profitului in primele trei luni ale acestui an cu 41 de procente comparativ cu perioada similara din 2005, informeaza BBCNews. Apple a inregistrat 331,76 milioane de euro profit in trimestrul unu din 2006, in crestere cu 41% fata de 234,66 milioane de euro profit in perioada similara din 2006. Aceste rezultate foarte bune vin dupa ce ultimul trimestru din 2005 a reprezentat cel mai bun trimestru din istoria Apple, cu un profit net de 457,19 milioane de euro (in crestere cu peste 120% comparativ cu ultimul trimestru din 2004).

Ambele performante au la baza vanzarile exceptionale inregistrate de unitatile din linia de playere de muzica digitala iPod. Astfel, dupa ce in Q4 din 2005 Apple a comercializat 14 milioane de unitati iPod, in primele trei luni ale acestui an compania americana a comercializat 8,5 milioane de iPod-uri. Gama de unitati iPod a reprezentat in primele trei luni din 2006 mai mult de un sfert din incasarile Apple, compania americana obtinand 1,37 miliarde de euro dintr-un total de 4,4 miliarde de euro vanzari in primul trimestru din 2006.

Rezultatele prezentate de Apple au depasit asteptarile analistilor, actiunile companiei americane inregistrand o crestere de peste patru procente, sau 2,77 de dolari, ajungand la o cotatie de 68,42 de dolari.

De la computere si telefoane mobile la playere de muzica digitala

Intr-o piata tot mai competitiva, inovatia poate face diferenta dintre doua companii. Producatori care initial erau cunoscuti pentru un anumit segment de produse au inceput sa inoveze si in alte game de produse, rezultatele fiind exceptionale pentru unii dintre ei. Unitatile cu mai multe functii, care redau muzica digitala si care pot realiza fotografii si stoca anumite fisiere au adus castiguri importante, castigatorii fiind in primul rand Apple cu al sau iPod si Sony cu modelul de celular cu walkman inclus.

Astfel, Sony a inregistrat o dublare a profitului in urma cresterii cu 41 de procente a numarului de telefoane comercializate, cele mai cerute modele fiind cele cu functii multiple. Sony Ericsson a inregistrat in primele trei luni ale acestui an 151 milioane de euro profit inainte de platirea taxelor, mai mult decat dublu comparativ cu 70 de milioane de euro profit in perioada similara din 2005. Producatorul de telefoane mobile a inregistrat de asemenea o crestere semnificativa a vanzarilor, valoarea acestora ridicandu-se la aproximativ 2 miliarde de euro, comparativ cu 1,29 miliarde de euro in urma cu un an.

Apple scapa turma

Rezultatele producatorului american de iPod-uri si alte echipamente IT, sunt mai bune comparativ cu cele prezentate de alti jucatori mondiali din piata. Intel, cel mai mare producator de cipuri din lume, a raportat astazi o scadere de 38 de procente a profitului in primele trei luni din 2006. Intel a anuntat ca in perioada ianuarie-martie 2006 a realizat un profit net de 1,35 miliarde dolari, vanzarile ridicandu-se la 8,94 miliarde dolari, in scadere cu cinci procente fata de perioada similara din 2005. De asemenea, eBay a anuntat o scadere cu trei procente a profitului.

Profitul Intel a scazut in ciuda deciziei Apple de a construi computere care sa foloseasca cipuri Intel. Aceasta decizie a fost luata de compania americana pentru a atrage si alti consumatori care prefera alte produse existente pe piata. Tot in acest sesn, Apple a anuntat anuntat lansarea unui program care va permite utilizatorilor sai care au computere cu procesoare Intel sa foloseasca sistemul de operare al celor de la Microsoft, Windows XP.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri