Compania locala Maguay, unul dintre cei mai mari integratori de sisteme IT din Romania, cu o prezenta pe piata de peste 20 de ani spune ca este extrem de greu unui brand autohton sa se impuna mai ales in domeniul tehnologiei si comunicatiilor, deoarece sunt foarte multe orgolii la mijloc care tin in special de principii gresit intelese.
Pentru Maguay una din principalele piedici a fost extinderea comercializarii produselor atat in retail cat si in mediul online.

“Pentru o companie romaneasca este foarte greu sa se impuna pe piata locala, in special pe segmentul IT&C, unul dominat de orgolii, unde sunt sustinute branduri cu notorietate si mult marketing in spate. Unei companii romanesti din domeniu ii va fi foarte greu sa patrunda atat in retailul clasic, dar si in marile lanturi de magazine online care incheie contracte in cea mai mare parte cu producatori straini”, este de parere Eduard Pughin (foto cover), directorul operational Maguay.

In prezent, strategia Maguay pe piata din Romania vizeaza comercializarea produselor in regim propriu pe internet sau prin cativa parteneri, principala problema cu care se confrunta fiind aceea a disciminarii brandurilor romanesti de catre marile lanturi de magazine online din Romania.

“In marile magazine online greu sa patrunzi. Acolo se gasesc preponderent branduri cu mult marketing in spate, iar lanturile de profil nu cauta producatori romani, judecand dupa anumite criterii subiective. Sunt multe orgolii la mijloc, un dealer preferand sa promoveze mai mutl un brand international decat unul national. Noi ne dorim si suntem deschisi la negocieri, o astfel de intelegere putand avea un real impact asupra notorietatii marcii Maguay”, sustine Pughin.

Chiar si asa, Maguay a reusit sa incheie un parteneriat cu Evomag.ro si Cel.ro, doi jucatori importanti pe piata comertului electroIT online din Romania.

Afectati puternic de scandalul din urma cu un an


In toamna anului trecut, integratorul roman de solutii IT Maguay a fost implicat intr-un scandal de coruptie legat de o platforma de e-learning implementata la Universitatea de Medicina si Farmacie din Iasi, despre care la acel moment reprezentantii companiei sustineau ca le este mai mult teama de durata anchetei decat de rezultatul sau.

La un an de la eveniment, oficialii Maguay sustin ca scandalul nu doar ca le-a adus o scadere a reputatiei, dar efectele in vanzarile grupului s-au resimtit din plin.

“E un proces care inca se judeca, acum sunt cateva etape favorabile noua, insa ne-a influentat extrem de mult. A trebuit sa muncim enorm pentru a ne pune inapoi pe picioare si a solutiona efectele negative pe care le-am avut”, apreciaza Eduard Pughin.

De cealalta parte, directorul economic al Maguay – Corvin Pughin (foto dreapta) spune ca business-ul ar fi putut creste cu cel putin 15% daca nu s-ar fi confruntat cu aceasta problema.

“In primele doua luni dupa demararea anchetei ne-au fost blocate conturile in totalitate, nu s-au putut opera incasari si nici vanzari, fiind exact in perioada de dinainte de sarbatori cand vanzarile stau ceva mai bine. Daca nu ar fi existat scandalul am fi putut avea cresteri ale vanzarilor de cel putin 15%, la peste 16 milioane de euro, sustine Corvin Pughin.

In acest fel, Maguay estimeaza pentru acest an o stagnare a vanzarilor la nivelul de anul trecut, cu un rulaj de circa 14 milioane de euro.

Una din consecintele scandalului de la Universitatea de Medicina si Farmacie din Iasi il constituie scaderea vanzarilor de sisteme de calcul in cadrul Maguay, o tendinta data si de piata IT din Romania, despre care oficialii integratorului roman spun ca a scazut in prima parte a acestui an.

“Din punctul de vedere al comercializarii de sisteme pot spune ca acestea au scazut in prima parte a anului, dar am observat un ritm de crestere pe segmentul de integrare de proiecte. La inceputul anului am lansat o serie de echipamente dedicate gaming-ului, unul dintre acestea fiind cel mai mic notebook dedicat jocurilor din lume - care are o diagonala de 11,6 inch si cantareste 1,8 kg - un sistem in care ne punem mari sperante”, a declarat pentru Wall-Street – Eduard Pughin, director operational Maguay.

Lansarea oficiala a unei tablete, sub semnul intrebarii


Integratorii romani de la Maguay au prezentat in cadrul evenimentului No Time For Downtime si un prototip de tableta echipata cu sistem de operare Android, dar inca nu sunt siguri de puterea de penetrare pe o piata dominata de numele mari, brandurile renumite sau operatorii telecom.

“Piata tabletelor este una foarte riscanta. O problema reala in acest sens o reprezinta operatorii telecom care pentru servicii de internet tip 3G practica preturi mult mai mici comparativ cu celelalte state din regiune. Oamenii cauta la majoritatea tabletelor acest aspect, dar pentru un producator, o astfel de intelegere pentru comercializare reprezinta o pierdere mare”, sustine Eduard Pughin.


Ultrabook-ul, un motor pentru transformarea notebook-urilor clasice


In viziunea directorului operational Maguay, ultrabook-ul, ca echipament, va fi un motor pentru transformarea notebook-urilor de dimeniuni mari si grele, in dispozitive de mai mici dimensiuni la capacitati de operare la nivel de varf.
“Este o tendinta care capata tot mai mult contur in domeniul tehnologic. In prezent marii producatori se axeaza foarte mult pe ideea de «fashion» a dispozitivelor, dar cu timpul acestea vor deveni de la sine mai mici, mai usoare, performante si ultraportabile”, a mai spus Pughin.

In prezent, segmentul pe care Maguay vinde cel mai bine il reprezinta serverele, unde compania detine o cota de piata de 5%.

Maguay este o companie cu capital integral romanesc, care activeaza ca integrator de sisteme complete IT&C (solutii stocare date, servere, echipamente desktop si portabile) fiind controlata de trei persoane fizice: Pavel Pughin, Ion Eduard Pughin si Gabriel Corvin Pughin.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri