Sony Corp, unul dintre cei mai mari producatori de electronice din lume a fost abordat de mai multe banci de investitii care le-au oferit japonezilor, ca solutie pentru depasirea perioadei dificile, vanzarea unui sector al business-ului, informeaza Reuters.
Cel putin trei banci de investitii au propus companiei japoneze vanzarea diviziei producatoare de baterii, unde in prezent lucreaza aproximativ 2.700 de angajati si a inregistrat vanzari de 1,74 miliarde de dolari in cursul anului trecut.

Potrivit mai multor institutii financiar-bancare implicate, vanzarea efectiva a diviziei ar putea reduce considerabil costurile companiei ceea ce ar putea genera venituri care pot restructura principalele operatiuni ale grupului japonez.

Marile companii japoneze, afectate de probleme financiare


Pe langa Sony nici Panasonic nu a fost ocolit de pierderi, ultimul trimestru aducand vanzari in scadere pentru ambele companii producatoare de electronice.

Sony a raporatat o pierdere trimestriala de 194 milioane dolari (15,5 mld. yeni), inregistrand pierderi pe aproximativ toate diviziile pe care activeaza.
Dupa ce valoarea actiunilor companiei a scazut cu o cincime, japonezii de la Panasonic estimeaza o pierdere anuala de 9,6 miliarde de dolari (765 mld. yeni).

Au solicitat sume uriase de la banci


Japonezii de la Panasonic au cerut ajutor bancilor, patru institutii financiare oferind companiei circa 7,6 miliarde de dolari imprumut pentru a-si reorganiza cheltuielile. Este cel mai mare imprumut acordat unei companii din Japonia, dupa ce grupul Sharp a solicitat in luna septembrie un imprumut de 4,6 miliarde dolari pentru a-si consolida business-ul.

Sharp, cea mai afectata companie


Sharp, unul dintre cei mai importanti producatori japonezi de electronice, se confrunta cu cele mai mari grave probleme financiare, oficialii grupului anuntand ca au mari indoieli privind capacitatea companiei de a supravietui, noteaza presa internationala.

Japonezii prognozeaza pentru acest an pierderi care vor atinge un nivel record de peste 5,6 miliarde de dolari, datorat in special cererii scazute pentru LCD-uri.

Campania si-a dublat estimarile de pierderi pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2013 – la 5,64 miliarde de dolari (450 mld. yeni), fata de 3,7 miliarde dolari (296 mld. yeni) cat estimau analistii.

Foto: captura kumakreations.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri