Pierderile Nokia au crescut anul trecut de peste doua ori, la 3,7 miliarde euro, desi compania a trecut pe plus in trimestrul al patrulea, cu un profit net de 255 milioane euro, consiliul director renuntand la propunerea unui dividend pentru prima data in istoria de 143 de ani, scrie Mediafax.
Pierderea din 2011 s-a cifrat la 1,5 miliarde euro.

Vanzarile au scazut anul trecut cu 22%, de la 38,6 miliarde euro la 30,17 miliarde euro, potrivit unui raport prezentat joi de producatorul finlandez de telefoane mobile.

In trimestrul al patrulea, vanzarile au coborat cu 20% raportat la nivelul din perioada corespunzatoare a lui 2011, de la 10 miliarde euro la 8 miliarde euro.

Rezultatul financiar net din ultimele trei luni ale anului a fost insa pozitiv, de 255 milioane euro, fata de o pierdere de 1,07 miliarde euro in ultimul trimestru al lui 2011.

"Pentru a asigura flexibilitatea strategtica a companiei, Consiliul Director al Nokia va propune sa nu fie distribuit vreun dividend pentru anul 2012 (fata de 0,2 euro pe actiune pentru 2011). Performantele financiare din trimestrul al patrulea combinate cu aceasta propunere privind dividendul intaresc lichiditatea solida a Nokia", se arata in raport.

Potrivit Bloomberg, neplata unui dividend ar fi o premiera in istoria de 143 de ani a Nokia.

Directorul general al Nokia, Stephel Elop, s-a aratat incurajat de profitul operational din trimestrul al patrulea si a declarat ca grupul va continua sa lucreze la imbunatatirea competitivitatii produselor si la gestionarea cat mai eficienta a costurilor.

Potrivit raportului, compania a vandut in trimestrul al patrulea 79,6 milioane de telefoane mobile, din care 6,6 milioane de smartphone-uri.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri