Stirea privind decizia Apple este cel mai citit articol de vineri pe site-ul televiziunii nationale NHK.
In ultimele doua saptamani, mai multe marci de lux, printre care Channel, Fendi, Prada si Dior, au anuntat cresterea preturilor pe piata japoneza ca urmare a deprecierii yenului.
Yenul s-a depreciat cu aproximativ 20% din decembrie anul trecut, cand premierul Abe a lansat un plan ambitios de relansare a economiei, dupa 15 ani de deflatie care au blocat consumul.
Desi multi economisti sunt de parere ca Banca Japoniei nu va reusi sa atinga tinta de inflatie de 2% in urmatorii doi ani, in economie au inceput sa apara semnale pozitive: preturile din Tokyo au crescut in luna mai pentru prima data in ultimii patru ani, cu 0,1%, potrivit datelor oficiale anuntate vineri.
Deprecierea yenului creste competitivitatea exporturilor japoneze, consolidand profiturile companiilor si sprijinind cresterea economica.
Abe este cotat in sondaje cu o popularitate de 70%, dupa cresterea bursei de la Tokyo cu peste 50% de la inceputul mandatului sau.
Relatia dintre bunastarea japonezilor si rata de schimb a yenului este insa mai complicata decat in trecut. In prezent, Japonia importa mai mult decat exporta, in urma dezastrului din 2011 de la centrala nucleara de la Fukushima, care a crescut cererea pentru petrol si gaze, dar si ca rezultat al transferului treptat al productiei catre tari care ofera costuri mai mici.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: