Poti sa te opresti din a calcula cate bile de golf ar intra intr-un autobuz. Google a admis ca faimoasele intrebari care erau puse viitorilor angajati, precum “de ce sunt capacele de canalizare rotunde?”, erau absolut inutile si nu puteau prezice cine va fi, sau nu, un angajat model

“Ne-am dat seama ca acele ghicitori sunt o pierdere de vreme totala”, a spus Laszlo Bock, senior vice presedinte HR la Google. “Nu prezic absolut nimic. Unicul lor scop este sa-l faca pe cel ce ia interviurile sa se simta destept”.

O lista de intrebari pe care Google obisnuia sa le puna potentialilor angajati este:

- Cat ar trebui sa ceri pentru a spala toate geamurile din Seattle?
- Realizeaza design-ul unui sistem de evacuare pentru San Francisco
- De cate ori pe zi limbile ceasului se suprapun?
- Un barbat si-a impins masina catre un hotel si si-a pierdut averea. Ce s-a intamplat?

Bock spune ca in prezent Google se bazeaza pe metode mai stiintifice si concrete pentru a angaja oameni, precum interviuri standardizate, astfel incat candidatii sa poata fi evaluati corect.


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Cat de important este brandul de angajator in procesul de recrutare?