Un aparat cat doua degete care masoara in timp real poluarea din locul in care te afli...practic vorbim despre un aparat care atunci cand va fi lansat va fi si mai mic si pe care il vom putea folosi atunci cand ne plimbam prin parc ori alergam sau pur si simplu atunci cand suntem acasa si vrem sa aflam calitatea aerului pe care il respiram.

Proiectul PollutionTrack a fost realizat de Dan Tudose (29 de ani), Daniel Octavian Rizea (24 de ani) si Alex Olteanu (26 de ani).

"Ideea mi-a venit in urma cu 4-5 ani cand eram student la masterat, pentru ca nu exista un astfel de dispozitiv care sa masoare poluarea in timp real, langa tine. Exista dispozive care ofera date despre imaginea de ansamblu, dar nu despre pozitia ta, despre aerul pe care il respiri", afirma Dan Tudose (foto dreapta), unul dintre cei trei tineri care au creat acest start-up si care totodata este profesor la Facultatea de Automatica si Calculatoare din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti.

Functioneaza cu baterie si se conecteaza la telefonul mobil

Practic, aparatul are trei senzori prin care poate masura poluarea: un senzor este pentru de monoxid de carbon, unul pentru dioxid de azot si cel din urma pentru contaminanti de interior, cum ar fi componentele gazoase ale tigarilor.

Acesta functioneaza cu baterie si se poate conecta prin Bluetooth la telefon mobil, pentru telefon existand o aplicatie de Android pe care utilizatorul poate vedea datele in timp real.

Cei trei au lucrat in jur de 2-3 luni pentru lansarea proiectului, iar investitia a fost in jurul a 1.000 de euro.

Produsul este deocamdata un prototip si nu exista inca pe piata, dar antreprenorii vor sa-l lanseze in aproximativ trei luni, adica dupa ce va incepe productie de masa. Pana atunci, cei care doresc sa afle mai multe informatii despre proiect o pot face intrand pe site-ul Pollutiontrack.com.

Prototipul costa 100 de euro. La lansarea, pretul s-ar putea injumatati

In prezent un astfel de prototip costa in jur de 100 de euro, dar in momentul lansarii pretul ar putea ajunge la in jur de 40-50 de euro.

In ceea ce priveste modelul de business, antreprenorii isi doresc ca pentru inceput sa dea drumul platformei pentru a forma o comunitate si apoi sa formeze parteneriate, acestia avand deja discutii cu doua companii, una din Hong Kong si una din SUA.

De exemplu, un astfel de produs poate fi incorporat in cadrul unor produse precum Nike Fuel Band, o bratara care monitorizeaza activitatea fizica a utilizatorului, pentru ca utilizatorii sa stie ce trasee sa aleaga atunci cand fac jogging.

"Sau putem sa punem dispozitivele in mijloacele de transport in comun, sa strangem date dintr-un anumit oras si apoi sa le oferim locuitorilor din acel oras pe baza de abonament. De exemplu, am fost abordati de biciclisti pentru ca acestia vor sa isi faca niste trasee verzi. Prototipul il avem, este functional, iar acum vrem sa trecem la productia in masa a produsului", spune Daniel Octavian Rizea (foto stanga).

Fondatorii PollutionTrack estimeaza venituri de circa 300-400.000 de euro pentru primul an.

Valoarea investitiei de care este nevoie pentru a lansa produsul pe piata variaza in functie de modelul de business ales. De exemplu, daca vor alege sa puna senzorii in oras, investitia va fi in jurul a 60-70.000 de euro, iar costurile se vor amortiza cu un abonament de circa 10 euro per utilizator. Dupa cum spun fondatorii PollutionTrack, o mare parte din investitie ar urma sa fie facuta in design.

Fondatorii PollutionTrack si-a prezentat planurile in cadrul Intel Business Challenge Europe, o competitie de start-upuri din IT. Vezi care au fost si celelalte afaceri prezentate in textul:
Ei sunt tinerii romani din IT care s-au luptat cu Europa ca sa isi promoveze start-upurile



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri