Liderul mondial in domeniul telefoniei mobile, Vodafone, tine investitorii in cumpana dupa ce saptamana trecuta, la prezentarea rezultatelor ultimului an financiar, incheiat in martie, a evitat sa ofere o strategie concreta privind modul cum rezista convergentei de pe piata mondiala a comunicatiilor.
Grupul a anuntat pierderi nete de 21,9 miliarde de lire sterline, puse pe seama efectelor pe care le-au produs achizitiile in lant din perioada 1999-2000. Dar vestea proasta a fost compensata de una buna - aceea ca Vodafone va returna actionarilor noua miliarde de lire sterline, cu trei miliarde peste nivelul anticipat, dividendele anuale fiind majorate cu 49% in conditiile in care profitul operational pe actiune, in ultimul an financiar, a inregistrat o crestere de 13%.

Ceea ce i-a nemultumit insa pe analistii citati de presa internationala este ca directorul executiv Arun Sarin s-a limitat doar la a admite - fara a prezenta masuri concrete - concurenta de care Vodafone beneficiaza pe o piata in plin proces de convergenta tehnologica, mai ales in Europa.

Orange: totul la un loc

Procesul convergentei a fost exemplificat, tot saptamana trecuta, de anuntul Orange ca va lansa pe piata britanica serviciul quadruple play, prin care clientii vor plati o singura factura pentru toate serviciile oferite de companie: telefonie mobila, telefonie fixa, Internet si servicii TV. Vestea s-a suprapus cu anuntul companiei-mama, France Telecom, ca va lansa un proces de rebranding pe intreg teritoriul Europei, prin care va aduce toate serviciile sale sub umbrela Orange intr-un proces evaluat la 160 de milioane de euro, in urmatorul an si jumatate.

Atat Orange, cat si Vodafone trebuie, concomitent, sa se pregateasca pentru o scadere a veniturilor dupa ce Comisia Europeana a somat companiile de telefonie mobila sa-si reduca tarifele de roaming. Daca Vodafone a redus aceste tarife inca de acum cateva saptamani, joia trecuta i s-au alaturat alte sase companii europene de profil, T-Mobile, Orange, Telecom Italia, Telenor, TeliaSonera si Wind, care inregistreaza, in total, 200 de milioane de clienti europeni.


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
16% dintre romanii utilizatori de Internet folosesc serviciile FinTech