Dispozitivele mobile multifunctionale starnesc un interes extrem de ridicat. Rezultatele unui studiu Nokia, liderul mondial in productia de telefoane mobile, demonstreaza existenta unei cereri extinse pentru functii de convergenta digitala
Aproape jumatate din utilizatorii chestionati la nivel global isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, peste doua treimi cred ca isi vor inlocui playerul MP3 cu un dispozitiv mobil cu functii pentru muzica si aproape 50% doresc sa-si conecteze dispozitivele mobile la aparatura electronica de acasa. Conform unui nou studiu Nokia, utilizatorii intampina cu interes posibilitatile oferite de convergenta, ba chiar mai mult decat atat: solicita in mod direct mai multe functii pentru convergenta.

In contextul unei tendinte de extindere continua a functionalitatii dispozitivelor mobile, Nokia Nseries, divizia de computere multimedia de inalta performanta de la Nokia, a comandat un studiu in 11 tari, pentru a descoperi ce cred oamenii despre dispozitivele mobile multifunctionale ale prezentului si ale viitorului.

Populatia lumii, din ce in ce mai indragostita de dispozitivele mobile

Dispozitivele mobile multifunctionale au reusit deja sa inlocuiasca o serie de alte aparate in vietile cotidiene ale oamenilor. Aproape jumatate din respondenti (44%) isi folosesc dispozitivul mobil drept camera foto principala, India fiind tara cu cei mai prolifici fotografi mobili (68%). La nivel global, 72% isi folosesc dispozitivul mobil in loc de ceas desteptator, iar 73% si-l folosesc drept ceas principal (pentru consultarea orei).

Peste o treime din respondenti (36%) navigheaza pe Internet de pe dispozitive mobile cel putin o data pe luna. Asa cum era de asteptat, Japonia se afla pe primul loc in ceea ce priveste utilizarea Internet-ului mobil, 37% dintre subiectii din aceasta tara declarand ca navigarea de pe dispozitivele mobile este o activitate zilnica.

Avand in vedere lista crescanda de functii oferite de mobile, faptul ca oamenii nu-si pot imagina viata fara aceste aparate nu reprezinta deloc o surpriza: 94% dintre subiecti intentioneaza sa detina un dispozitiv mobil in perioada urmatoare. Brazilienilor le plac atat de mult dispozitivele mobile incat declara fara exceptie ca vor detine un asemenea aparat in anii urmatori. Importanta mobilelor pare sa fie atat de mare incat 21% din respondenti s-ar supara mai mult daca ar pierde aceste aparate decat daca si-ar pierde portofelul, cardurile de credit sau chiar verigheta.

Muzica salta vanzarile telefoanelor mobile

Muzica digitala a remodelat complet obiceiurile de achizitionare si de ascultare ale melomanilor din intreaga lume: 67% din respondentii studiului declara ca isi procura cel putin o parte din muzica prin descarcare, iar 87% spun ca si-au marit volumul consumului muzical dupa ce au devenit posesori ai unui dispozitiv digital pentru muzica. Cei mai ascultatori par a fi utilizatorii germani: 28% declara ca asculta cel putin 21 de ore de muzica in fiecare saptamana. Ce muzica asculta planeta? Pop (35%), rock (21%), dance (8%) si muzica clasica (7%).

Dispozitivele mobile pentru muzica vor fi, se pare, extrem de importante pentru consumul de muzica digitala pe viitor: 67% din respondenti considera ca playerul MP3 le va fi inlocuit de telefonul mobil, aceste rezultate fiind intarite si de profiturile substantiale obtinute de principalii jucatori pe piata.

Astfel, Sony a inregistrat o dublare a profitului in urma cresterii cu 41 de procente a numarului de telefoane comercializate, cele mai cerute modele fiind cele cu functii multiple. Sony Ericsson a inregistrat in primele trei luni ale acestui an 151 milioane de euro profit inainte de platirea taxelor, mai mult decat dublu comparativ cu 70 de milioane de euro profit in perioada similara din 2005. La randul sau, Nokia, liderul pietei, a inregistrat in primul trimestru al acestui an vanzari de 9,5 miliarde euro, cu 29% peste nivelul consemnat in aceeasi perioada a anului trecut, acesta dupa ce a reusit sa isi majoreze cota de piata la 35% potrivit unui studiu realizat de grupul de cercetari de piata Gardner.

O casa condusa de... mobile

Conform studiilor Nokia, oamenii sunt foarte deschisi catre ideea de casa digitala mobila, in cadrul caruia dispozitivele mobile sunt folosite pe post de telecomanda pentru diversele aparate din casa, transmitand continut digital precum muzica si fotografii catre dispozitive compatibile. Aproape jumatate din respondentii studiului (42%) isi doresc interconectivitate intre imprimanta, PC, sistem stereo, televizor si dispozitivul mobil. Arabia Saudita va fi, se pare, caminul" casei digitale 72% din subiectii din Arabia Saudita isi doresc ca pana si frigiderul sa fie inclus in aceasta retea.

Mai mult de jumatate din respondentii studiului (58%) si-ar dori ca pe viitor sa-si poata controla integral aparatura electrica si electrocasnica prin intermediul dispozitivului mobil. Aceasta dorinta pare a fi extrem de intensa in India (85%).

In privinta rezultatelor studiului, Tapio Hedman, Senior Vice President Marketing, Multimedia, Nokia, a declarat: Datele obtinute demonstreaza in mod clar ca oamenii cred in ideea de convergenta; isi doresc cu adevarat un dispozitiv care sa le ofere totul - de la captarea de imagini de calitate la stocarea colectiilor de muzica si gestionarea casei conectate digital. Scopul nostru e sa le oferim oamenilor acces permanent la toate aceste experiente prin intermediul unui computer multimedia.

Sunt disponibile rezumate separate ale rezultatelor studiului, pe trei sectiuni: muzica, computere multimedia si casa digitala. Pentru realizarea acestui studiu, ICM Research a intervievat 5.500 de respondenti cu varsta intre 18 si 35 de ani, in 11 tari, in cursul lunii martie 2006. Au fost realizate 500 de interviuri, in urmatoarele tari: Brazilia, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Spania, Arabia Saudita, Regatul Unit si Statele Unite ale Americii.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri