Posibilitatea unui parteneriat intre MySpace si unul din marile mototare de cautare din lume a devenint certitudine dupa ce unul din oficialii companiei a admis ca site-ul doreste incheierea unui parteneriat cu un jucator cu o cota de piata mai mare. Directorul executiv al MySpace, Peter Chernin, a declarat in cadrul unei conferinte tinute la New York ca afacerea pe segmentul de cautari a companiei va fi scoasa la licitatie, jucatorii asteptati sa participe fiind Google, Yahoo sau Microsoft care detine motorul de cautare MSN.

MySpace intentioneaza sa foloseasca tehnologia de cautare a unuia din liderii pietei pentru a creste cota de piata a propriului motor de cautare de pe site. In acest moment MySpace detine o cota de doar 0,6% din cautarile din SUA comparativ cu Google care a inregistrat o cota de piata 43,1% sau Yahoo care are 28% din totalul cautarilor din SUA, potrivit unui studiu intocmit de compania de cercetare americana ComScore Networks.

In schimb MySpace are aproximativ 80 de milioane de utilizatori, care au posibilitatea de a isi creea o proprie pagina, de a face parte dintr-o comunitate prin schimburi de melodii sau videoclipuri. MySpace are astfel o baza foarte vasta de informatii despre utilizatorii sai, fapt care o face atragatoare pentru orice advertiser. Cu toate acestea MySpace nu valorifica acest avantaj, fapt recunoscut si de Peter Chernin, care a mai declarat ca site-ul pe care il reprezinta nu se poate lupta de la egal la egal cu Google, chiar daca detine mai multe informatii despre utilizatori decat liderul mondial in domeniu.

In iunie 2005, gigantul media News Corp a cumparat pentru 580 mil. de dolari Intermix Media, o companie care detine peste 30 de site-uri printre care si popularul MySpace.com. Acea achizitie a demonstrat la vremea reaspectiva ca oficialii companie News Corp., detinatorul retelei de televiziune Fox, are in plan sa creeze o divizie de Internet care sa se ocupe de site-urile sale de stiri, sport si divertisment. Compania a anuntat atunci investitii tot mai mari in Internet prin noua sa divizie, parteneriatul cu un jucator mare pe segmentul de cautari reprezentand o modalitate de crestere a veniturilor.

MySpace reprezinta cea mai mare comunitate online din lume, rivalizand din acest punct de vedere cu alti competitori precum Facebook, Bebo, MSN Spaces, Friendster si Yahoo 360.