Brandurile care candva puteau iesi in fata prin simpla valoare a companiei din spatele lor devin din ce in ce mai banale si, deseori, ajung sa se confunde cu produse “de duzina”. Inovatia este una dintre caile principale prin care companiile pot sa continue sa isi diferentieze produsele si serviciile, iar modul in care inoveaza si cultura pe care o construiesc sunt factori puternic diferentiatori, considera Braden Kelley, de la Business Strategy Innovation.

Microsoft Innovation Framework

Pentru a ajuta companiile in a sustine eforturile inovationale, Microsoft, companie invitata la conferinta wall-street.ro "Inovatia in IT&C", editia a treia, a colectat o serie de practici de urmarit. Un preview al acestora poate fi parcurs mai jos.

Fiecare companie, indiferent de marime, care este interesata in a inova ar trebui sa aiba trei nuclee principale de actiune – viziune, strategie si scopuri finale. Aceste componente cheie trebuie sa ia in seama nu doar tehnologia ci si cultura in cadrul companiei.

Microsoft a publicat studiul pe care il puteti downloada din atasament ca o culminare a colaborarii cu o serie de companii vizionare precum 3M, Ericsson, Siemens sau UMT.

In esenta, studiul se axeaza pe cinci sub-procese de inovatie.

1. Viziune

Inovatia este critica in a reusi sa atingi telurile intr-o lume strategica moderna de business. Procesul de Viziune ar trebui sa puna la punct o strategie si un plan pentru a atinge scopurile inovatiei in strategia de business.

2. Implicare

La inceputul procesului de inovatie, unde ideile sunt generate, are loc si Implicarea.

In acest proces, companiile interactioneaza cu angajatii, clientii si partenerii, creand o comunitate a inovatiei in incercarea de a gasi noi idei de pe urma carora sa aiba de castigat toate partile. Formalizand procesul de implicare si facandu-l oficial poti transforma o activitate altfel pasiva, necentrata, ineficienta, intr-o implicare proactiva care produce, mult mai eficient, idei tintite. Scopul acestui pas este generarea de idei care conduc catre valoare in business. Cheia este sa te apropii mai mult de client, sa afli ce isi doresc, cum le poti face viata mai usoara si cum produsul/serviciul tau va realiza acest lucru.

3. Evolueaza

Al treilea proces, Evolutia, ia feedback-ul din pasul doi la nivelul urmator. In acest proces, companiile dezvolta ideile – individual sau in echipe – pentru a creste calitatea si valoarea oferite. A solicita si retine ideile nu este suficient. Feedback-ul primit permite dezvoltarea unor idei excelente si rezolvarea, acolo unde este posibil, a problemelor.

4. Evaluarea

A discuta ideile nu este suficient. “Este important sa te poti organiza, de-duplica si uni ideile pentru a merge in fata si a schimba ideile in bani”, spune Markus von Aschoff de la compania de tehnologie IT Newsgator. Intr-un anumit punct, companiile trebuie sa identifice inovatiile cele mai bune in care merita sa se investeasca. Din pacate, multe companii cad in pacatul prea multor idei, nefinalizand practic niciuna.

5. Executa

Bineinteles, cele mai bune idei, propuneri si planuri nu aduc nicio valoare daca nu sunt transformate in realitate. Procesul de executie ia toate valorile celorlalti pasi si le realizeaza intr-un proiect pragmatic care poate fi, in final, comercializat si prezentat clientilor.

Puteti afla mai multe lucruri legate de inovatia in IT la editia a treia a evenimentului Inovatia in IT&C 2013 care va avea loc in data de 15 octombrie. Pentru a participa va puteti inscrie, gratuit, aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri