Veniturile Romtelecom au coborat cu 0,6% in trimestrul al treilea, la 152,6 milioane euro, iar rata de scadere este atenuata semnificativ fata de trimestrul anterior. Profitabilitatea s-a redus ca urmare a investitiilor in proiecte ITC si compania a trecut pe pierdere operationala, scrie Mediafax.

Profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) al Romtelecom, excluzand impactul planurilor de restructurare, a scazut cu 32,7% in trimestrul al treilea fata de aceeiasi perioada din 2012, de la 44,7 milioane euro la 35,7 milioane euro. Marja de profit EBITDA s-a restrans cu 5,7 puncte procentuale, de la 29,1% la 23,4% din venituri.

Compania a inregistrat in perioada analizata o pierdere operationala (inainte de dobanzi si taxe) de 1,6 milioane euro, fata de un profit operational de 17,4 milioane euro in trimestrul al treilea al anului trecut.

Scaderea veniturilor s-a redus semnificativ fata de minus 5% in trimestrul al doilea. Declinul afacerilor pe segmentul serviciilor de voce a fost compensat de o crestere semnificativa in zona serviciilor pentru companii, in special proiecte mari de ITC, dar si de evolutia pozitiva a veniturilor din servicii wholesale, sprijinite mai ales de majorarea cu 42% a traficului extern, se arata in comunicatul OTE.

Cheltuielile operationale au urcat cu 7% in trimestrul al treilea, in principal ca urmare a investitiilor in proiecte ITC, a costurilor de interconectare si a comisioanelor pentru vanzari acordate catre terti.

Compania spera ca investitiile in zona serviciilor pentru companii vor conduce la relatii pe termen lung cu clientii, generatoare de venituri.

Romtelecom Business Solutions a implementat mai multe proiecte mari ITC pentru companii si a castigat cateva contracte noi importante, noteaza grupul elen. Astfel, veniturile pe acesta categorie au urcat de peste 3 ori fata de trimestrul trei de anul trecut.

Planul de disponibilizari voluntare a generat costuri de 5,6 milioane euro, iar costurile legate de depreciere si amortizare au urcat cu 16,1%, la 31,7 milioane euro.

Veniturile din servicii fixe retail au coborat cu 7,2%, de la 102,3 milioane euro la 94,9 milioane euro, in timp ce incasarile din servicii fixe catre institutii si companii au urcat cu 19,5%, de la 22 milioane euro la 26,3 milioane euro.

Numarul clientilor Romtelecom pe segmentul de internet de mare viteza a crescut cu 4,8%, de la 1,181 milioane la 1,237 milioane, iar cresterea s-a simtit si la categoria clienti abonati la serviciile de televiziune (satelit, cablu si televziune prin internet - IPTV), de la 1,231 milioane la 1,320 milioane.

Numarul liniilor de voce operate de companie a coborat cu 3,8%, de la 2,360 milioane la 2,370 milioane, declin compensat insa de cresterile inregistrate pe internet si TV.

Penetrarea serviciilor de internet broadband a ajuns astfel la 55% din baza de clienti a companiei, in timp ce penetrarea serviciilor TV a urcat la 58%.

In primele noua luni ale anului, veniturile Romtelecom au scazut cu 4,9%, de la 470 milioane euro la 446,8 milioane euro. Profitul EBITDA al companiei excluzand costurile de restructurare a coborat cu 19%, de la 125,5 milioane euro la 101,7 milioane euro.

Profitul operational EBIT a coborat in perioada ianuarie-septembrie cu 56,7%, de la 42,7 milioane euro la 18,5 milioane euro, iar compania a inregistrat costuri de 8,4 milioane euro cu programul de disponibilizari voluntare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri