In decembrie, au fost consemnate 10.800 de tranzactii de plata in sistemul 3D Secure si un volum de vanzari online de peste 2,1 milioane de dolari, potrivit No-cash.

In prezent, la RomCard sunt inregistrate in sistem 64 de magazine virtuale care vand, de la cosmeticale si flori, pana la produse electronice si carte.

"In realitate numarul magazinelor virtuale este mult mai mare intrucat in spatele integratorilor de comert electronic (GeCad ePayment sau Dot Commerce) se afla zeci de alte firme ce vand online si care s-au inregistrat 3D Secure prin intermediul celor doi procesatori", apreciaza No-cash. "Acesti comercianti ascunsi, pentru ca nu apar in lista RomCard, sunt inclusiv magazine virtuale din strainatate. De altfel, marea majoritate a tranzactiilor a fost generata de aceste magazine", adauga No-cash. Pana la sfarsitul anului, se asteapta ca primii 300 de comercianti sa se inregistreze in sistemul 3D Secure.

Totodata, piata de comert electronic va creste, sustin specialistii, care apreciaza ca dintre cele 6-7 milioane de romani care vor avea card in urmatorii cinci ani, 15-20% vor accesa Internetul pentru a face cumparaturi sau diverse alte plati de facturi sau impozite. Scopul 3D Secure este autentificarea fiecarei tranzactii prin validarea cardului si a detinatorului de card. In prezent, trei banci acceptatoare s-au inrolat deja in sistem: BCR, Banca Tiriac si Raiffeisen Bank.

Criticile formulate de Ghiseul Bancar la adresa paginilor de Internet ale bancilor au avut efectul scontat. Mai multe banci si-au schimbat radical siteurile, functia utilitara a spatiului virtual fiind mai mult exploatata de acestea. Cel mai elocvent exemplu il constituie Banca Comerciala Romana, care si-a modificat saptamana trecuta siteul, in sensul ca acum vizitatorii au la dispozitie in format electronic formularele necesare pentru contractarea unui credit.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri