Vanzarile de camere video cu caseta pe baza de banda magnetica continua sa domine piata romaneasca, dar ritmul de crestere a vanzarilor de echipamente cu suport digital creste.
Romanii isi pastreaza amintirile si in format video, chiar daca nu au in casa cele mai moderne tehnologii. Caseta video si vechiul player VCR continua sa domine piata ca numar, dar, in acelasi timp, din ce in ce mai multi adopta noile tehnologii. Anul trecut, numarul de camere video vandute este estimat de specialistii in domeniu la circa 20.000 de unitati, fara a exista un studiu independent in acest sens. Oamenii din industrie sunt insa de acord ca producatorul japonez Sony domina piata locala, iar pe acest segment produsele no-name nu prea exista.

Cresteri pe toate fronturile

Piata s-a dublat in 2005 fata de anul anterior. Datoram evolutia spectaculoasa a pietei deciziei de eliminare a taxelor, care a incurajat achizitia de camere video din tara, astfel scazand numarul de turisti care preferau sa vina cu produse din alte tari si, de asemenea, piata gri, a declarat, pentru SFin, Mircea Stoicescu, Business Coordinator al diviziei de imagine digitala a Sony Romania.

Ca volum de vanzari, pe primul loc s-au situat anul trecut tot echipamentele cu caseta, spun cei din domeniu. Camerele performante, bazate pe noile tehnologii digitale au crescut ca volum de vanzari in 2005 fata de 2004, a afirmat Alexandru Carlan, director de marketing al Flamingo.

Anul trecut, ieftinirea s-a accen-tuat, producatorii fiind interesati sa castige teren cu echipamentele bazate pe noile tehnologii. 2006 va fi cu siguranta anul introducerii unor noi tehnologii, cum sunt camerele care inregistreaza doar pe card de memorie sau cele cu DVD mic, ne-a declarat Laurentiu Faur, marketing manager Panasonic.

Mini-DVD in lupta cu banda
Chiar daca piata este dominata de casete cu banda, iau avant si vanzarile de camere digitale care scriu pe mini-DVD, discuri optice de numai 8 centimetri. Anul acesta se vor ieftini tot mai mult camerele cu inregistrare pe mini-DVD, in linie cu scaderea generala a preturilor produselor electronice, a precizat Laurentiu Faur.

Intr-adevar, si in magazinele de retail se simte diferenta anul acesta, cumparatorii orientandu-se spre camere cu disc. Cele mai populare camere video in acest moment sunt cele mai ieftine modele dintre cele care scriu pe mini-DVD, a spus Alexandru Carlan. Camerele cu DVD inregistreaza in acest moment un ritm de crestere exploziv, o importanta majora in decizia de cumparare avand-o usurinta utilizarii, dar si compatibilitatea cu alte echipamente, a declarat Mircea Stoicescu.

Sunt, de asemenea, cautate produsele care imbina doua sau mai multe astfel de solutii, pentru ca utilizatorul sa poata folosi ceea ce doreste. De exemplu, Canon DC10 inregistreaza si pe mini-DVD, si pe card de memorie SD.

Urmeaza revolutia hard disc

In acelasi timp, de anul acesta incep sa fie prezente pe piata camerele cu hard disc incorporat. Sony a lansat in Romania modelul DCRSR90E, care are un hard disc de 30 GB, suficient pentru mai multe ore de filmare la calitate maxima. Introdusa pe piata in aceasta primavara, camera a surprins prin cererea mare, care dovedeste inca o data ca romanii isi doresc acasa cele mai noi tehnologii.

Tendinta generala a industriei este de a creste performantele camerelor video cu hard disc, a explicat Alexandru Carlan.

Mai mult, urmeaza cat de curand intrarea in joc a camerelor video care inregistreaza in formatul High Definition (HD). Sony a lansat de mai multi ani camere video HD, iar din 2004 a adus in magazine si modele pentru segmentul consumer. Anul acesta, si Panasonic aduce modele de camere high-definition, unele cu mini-DVD si altele cu card de memorie Secure Digital (SD).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri