Autoritatea de reglementare in comunicatii, ANCOM, a primit anul trecut 1.155 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii, din care aproape jumatate au sesizat aspecte privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii de telecomunicatii, a anuntat institutia, citata de Mediafax.

"Dintre toate categoriile de servicii de comunicatii (telefonie fixa, mobila, internet si retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plangeri primite de autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul reclamatiilor)". Si in anul 2013 principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii (48% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale)", se arata intr-un comunicat al ANCOM.

Aspectele reclamate de clienti au vizat derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte. Utilizatorii au reclamat cel mai des derularea contractelor pentru servicii de retransmisie a programelor audiovizuale (68% din totalul reclamatiilor pe acest segment), urmate de telefonie fixa (66%) si servicii de acces la internet fix (60%).
"Modalitatea de incheiere a contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax, aplicatie online etc.) este o problema reclamata tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de autoritate in anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decat cele primite in anul 2012", se arata in comunicat.
Cele mai multe astfel de reclamatii referitoare la incheierea contractelor la distanta privesc comunicatiile mobile (telefonie mobila si internet mobil).
"De exemplu, mai multe reclamatii ale utilizatorilor au mentionat refuzul unui furnizor de a rezilia fara penalitati de reziliere anticipata contractul de date mobile pentru care si-au exprimat acordul telefonic, in cadrul unei campanii promotionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil. Dat fiind ca nici in cadrul convorbirii telefonice si nici ulterior, in scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, ANCOM a solutionat favorabil cererea reclamantilor si a dispus amendarea furnizorului", se mai spune in comunicat.
In alte spete, mai multi utilizatori au reclamat netransmiterea in scris de catre furnizorul de servicii de telefonie si internet a detaliilor ofertei contractuale de fidelizare agreate telefonic, iar autoritatea a obligat in acest caz operatorul sa ii informeze in scris si sa le ofere posibilitatea de a denunta unilateral contractul fara penalitati.
Alti utilizatori s-au plans de faptul ca, in cadrul convorbirii telefonice prin care au incheiat un contract nou de telefonie sau au modificat un contract existent, operatorul nu le-a comunicat anumite informatii obligatorii, cum ar fi, de exemplu, informatii despre dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 14 zile sau informatii despre data la care se considera incheiat contractul. In aceste situatii, ANCOM a dispus transmiterea in scris a informatiilor catre reclamanti, precum si acordarea dreptului acestora de a rezilia contractul incheiat telefonic.
Alte probleme semnalate de utilizatori in anul 2013 se refera la neintelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor - 14%, probleme legate de portarea numerelor - 8%, probleme tehnice aparute la furnizarea serviciilor - 7%, precum si cazuri in care calitatea serviciilor era sub asteptarile abonatilor - 7%.
In ceea ce priveste categoriile de servicii de comunicatii electronice reclamate, cele mai numeroase plangeri primite de autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix - 15% si internet mobil - 13%.
Datele ANCOM centralizate pentru anul 2013 arata ca cele mai multe reclamatii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicatii furnizate de Orange Romania - 17%, Romtelecom - 16%, RCS&RDS - 14%, Vodafone Romania - 12% si Cosmote Romania - 12%.
"ANCOM poate interveni in situatiile in care furnizorii (de servicii de telefonie, internet, televiziune) incalca drepturile de informare ale utilizatorilor, nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informatii in contract sau nu respecta legislatia specifica din domeniul comunicatiilor. Mai multe detalii despre contractele incheiate la distanta sunt disponibile la sectiunea dedicata utilizatorilor din pagina de internet ANCOM:www.ancom.org.ro/Utilizatori/InfoCentru/ Contractul pe intelesul tau. Utilizatorii au la dispozitie mai multe mijloace pentru a reclama problemele legate de furnizarea serviciilor de comunicatii electronice, detaliate pe pagina de internet ANCOM", se mai spune in comunicat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri