Dezvoltarea considerabila a serviciilor de voce prin protocol Internet (VoIP) vor spori presiunea asupra operatorilor de telefonie fixa, dar nu vor afecta incasarile sau ratingul acestor companii decat marginal, conform analizei publicate joi de agentia internationala de rating Moody's consultata de NewsIn.

Cu toate acestea, expansiunea serviciilor VoIP va trebui luata in consideratie pentru strategiile operatorilor de telefonie fixa, mai ales ca ea vine intr-o perioada marcata deja de migratia din ce in ce mai accentuata catre serviciile de telefonie mobila, se arata in aceeasi analiza.

VoIP reprezinta o aplicatie de voce prin intermediul unui protocol Internet prin intermediul careia abonatul poate initia sau primi apeluri catre/de la un alt abonat al serviciilor traditionale de telefonie.

"Ultimele estimari indica faptul ca traficul pentru serviciile de telefonie fixa va inregistra o scadere de 25% pentru utilizatorii casnici si de 35% pentru companii pana in anul 2010, insa serviciile VoIP nu vor avea decat o pondere de 10%, respectiv 5%, din incasarile operatorilor de telefonie fixa, telefonia mobila ramanand amenintarea principala in urmatorii ani," a explicat Carlos Winzer, autorul raportului Moody's.

Impactul serviciilor VoIP poate fi diminuat prin largirea ofertelor de Internet de banda larga si prin introducerea acestora in oferte largite ale operatorilor de telefonie, apreciaza analistul Moody's.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri