Diviziile din Romania sunt pentru multe din cele mai mari companii straine prezente in tara noastra o foarte buna sursa de castig.
Spre exemplu, numeroase filiale din Romania ale multinationalelor au raportat anul trecut cresteri ale cifrei de afaceri superioare celor din alte tari din regiune unde acestea au acelasi gen de afacere, cum ar fi Rusia, Polonia, Cehia sau Bulgaria.

Cei mai importanti doi operatori de telefonie mobila din tara au inregistrat in mod oficial rate mari de profit, iar tendintele ne demonstreaza ca si anul acesta afacerile acestora vor fi comparabile cu cele din alte tari din centrul si estul Europei.

La sfarsitul primului semestru al anului 2006, Orange Romania a inregistrat venituri de 504 milioane de euro, in crestere fata de cele 406 milioane de euro obtinute in perioada similara a anului precedent, potrivit unui comunicat al companiei.

Veniturile Orange in al doilea trimestru au fost de 265 milioane de euro.

La finele lunii iunie, Orange Romania a raportat un numar total de 7,2 milioane de clienti, cu 26% mai mult fata de primul semestru al anului precedent cand operatorul de telefonie mobila avea 5,72 de milioane de utilizatori. In trimestrul al doilea al anului, insa, Orange a adaugat doar circa 100.000 de clienti noi.

Contactati de NewsIn, reprezentantii companiei au declarat ca principalele motive care au stat la baza cresterii veniturilor au fost marirea numarului de clienti si largirea ofertei de servicii cu valoare adaugata, mai ales serviciile 3G si de transfer de date (EDGE).

Reteaua 3G acopera in prezent patru orase iar reteaua EDGE acopera 41 de orase si statiunile de pe litoral, potrivit datelor oferite de companie.

Principalul rival al Orange pe piata de telefonie mobila din Romania, Vodafone, a anuntat mai devreme in cursul acestei saptamani, un numar de 6,735 milioane de clienti la finele lunii iunie, cu 351.000 mai mult decat la finele primului trimestru a anului. Vodafone nu si-a facut publice cifra de afaceri pe primele sase luni ale anului, insa a furnizat informatii oficiale care descriu situatia financiara a companiei pentru anul trecut.

Astfel, Vodafone Romania a realizat in anul 2005 un profit de 891,4 milioane de lei, fata de 815 milioane de lei in 2004.

Cifra de afaceri a operatorului de telefonie mobila pentru anul trecut s-a ridicat la peste 2,6 miliarde de lei, dupa ce in 2004 a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 2,3 miliarde lei.

Grupul Vodafone si-a prezentat anterior cifra de afaceri pe anul fiscal britanic incheiat in 31 martie, iar subsidiara romana a inregistrat in perioada respectiva venituri din servicii de circa un miliard de dolari. Grupul nu a facut atunci public profitul realizat in Romania.

Gigantul britanic a preluat 79,9% din operatorul roman MobiFon, care opera marca Connex, impreuna cu pachetul complet de actiuni la operatorul ceh Oskar Mobil, de la compania canadiana TIW in martie 2005. Vodafone a platit 1,84 miliarde de lire sterline ca sa devina actionar unic la cei doi operatori.

Dupa preluarea Connex, Vodafone a declansat procesul de schimbare de identitate vizuala (rebranding), care a fost incheiat in aprilie 2006, dar si extinderea serviciilor oferite de operator prin lansarea pachetelor de servicii disponibile in grup la nivel global.


Orange vs. Vodafone, in cifre

Orange

Nr. de clienti 7,2 milioane
primul semestru


Profit/2005 1,175 mld. RON

Vodafone

Nr. de clienti 6,735 milioane
primul semestru


Profit/2005 891,4 mil. RON
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri