Deschizand accesul angajatilor la datele confidentiale ale clientilor, aceste firme dau insa si posibilitatea aparitiei fraudelor.
Ultimul scandal, informeaza cotidianul Le Monde, a izbucnit la un call-center al bancii engleze HSBC din Bangalore, unde unul dintre angajati a fost acuzat pentru furtul de date.
Adevarata problema pe care o inregistreaza insa aceasta ''industrie'' a delocalizarilor, atat in India cat si in celelalte tari in care este dezvoltata, este aceea ca nu are posibilitatea verificarii amanuntite a persoanelor angajate. Iar asta in conditiile in care call-center-urile sunt asaltate de o multime de cereri de angajare.
Pentru a face fata concurentei, aceste firme sunt mult mai interesate de reducerea costurilor decat de securizarea informatiilor si a procesului de angajare. La ora actuala India domina piata delocalizarilor (BPO) cu o cota de aproape 40%, iar ritmul de crestere a acestui sector este de 40% pe an.
Fraudele din ultima vreme risca insa sa ridice un puternic semn de intrebare asupra sigurantei si sa reduca dramatic evolutia sectorului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: