Prin acest parteneriat, RealNetworks, care este mai mult decat atractiv pentru Google si Mozilla, este pus in competitie directa cu gigantul Microsoft. Produsul RealPlayer al RealNetworks, este competitorul major al Windows Media Player, al gigantului Microsoft, in timp ce magazinul online de muzica, Rhapsody, este in competitie cu parteneriatul actual dintre Microsoft si MTV.
Google plateste companiei Mozilla Corp., un onorariu substantial pentru a avea acces la caseta de cautare din toolbarul Firefox. Pentru Mozilla, intelegerea cu RealNetworks este una benefica, mai ales ca Firefox-ul va beneficia de alte doua milioane de useri, pe zi.
Pentru Microsoft, competitorii pe piata de internet care formeaza aliante sinergetice cum ar fi Google cu Mozilla, sunt un concern in extindere. Problema pentru Microsoft este aceea ca nu domina piata de internet in termeni de trafic asa cum face cu serviciile oferite pentru desktop. Astfel, este greu sa te opui pe o piata care implica cei mai mari jucatori, precum Google si Yahoo.
Mozilla, 15% pe piata browserelor
Browserul Firefox a inregistat cresteri masive in toata lumea, la 21 de luni de la lansare, reusind sa se impuna pe piata, in fata Microsoft si a imbatranitului sau Internet Explorer 6, dovedind faptul ca Mozilla detine intre 11% si 15% din piata, la nivel global. Pana acum, au fost inregistrate peste 200 de milioane de downloaduri. Pentru Mozilla am dezvoltat un sistem mult mai bun de masurare a numarului de useri, a precizat Asa Dotzler, coordonator de proiecte a Mozilla Corp.
Practic, Mozilla nu-si poate revendica acelasi numar de useri ca numar de downloaduri din moment ce unii oameni au downloadat multiple versiuni ale Firefox, altii au anulat downloadul, in timp ce altii downloadeaza dar nu folosesc cu regularitate Firefox-ul.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: