Televizorul viitorului ar putea sa nu mai fie un ecran plat dreptunghiular, ci o sfera, dupa modelul unui prototip expus la salonul de produse electronice International CES din Las Vegas, organizat la inceputul lunii ianuarie, informeaza AFP, potrivit Mediafax.

Conceput special pentru a viziona videoclipuri la 360 de grade, noul dispozitiv reprezinta fructul unui colaborari dintre companiile franceze Ateme si Kolor, specializate in programe informatice video si asamblarea de imagini, compania britanica Pufferfish Displays, care produce module de proiectii sferice, si grupul tehnologic finlandez Finwe.

Oamenii pot deja sa vizioneze clipuri la 360 de grade pe un televizor clasic sau pe o tableta, insa forma sferica a noului dispozitiv adauga o noua dimensiune, care "poate sa imbogateasca experienta unui concert sau a unui eveniment sportiv", a declarat Mike Antonovich, directorul pentru continentul african al companiei Ateme. "Poti sa privesti din unghiuri diferite, deci, daca urmaresti un concert, poti sa vrei sa te afli in public, apoi sa iti schimbi locul, pentru a fi in mijlocul grupului", a explicat el.

"Sfera adauga astfel un element interactiv", a spus Geoff Kell de la Pufferfish Displays, considerand ca noua inventie "va avea de asemenea o mare valoare ca instrument de vizualizare a datelor, putand fi utilizata in cercetare".

Imagistica la 360 de grade este utilizata de cativa ani deja de servicii precum Google Maps, dar compania Ateme spune ca aceasta tehnologie este mult mai dificil de utilizat pentru televiziunea in direct. Cu toate acestea, firma franceza si partenerii ei au produs recent primele programe televizate in direct la 360 de grade, sub brandul LiveSphere.

Sursa foto: Televiziune, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri