Vanzarile de calculatoare personale (PC-uri) la nivel global s-au redus cu 2,1% in 2014, pentru al treilea an consecutiv, pe fondul scaderii cererii din partea companiilor, iar Lenovo isi mentine pozitia de lider al pietei, fiind urmata de Hewlett Packard (HP) si Dell, potrivit datelor firmei de cercetare IDC, citate de Mediafax.

Numarul de PC-uri livrate anul trecut la nivel mondial a coborat la 308,6 milioane de unitati, fata de circa 315 milioane in 2013, in conditiile in care cererea din partea companiilor a scazut in ultima parte a anului, iar consumatorii privati au renuntat la cumpararea PC-urilor in favoarea tabletelor si a smartphone-urilor.

Lenovo, pentru al doilea an la rand pe primul loc

Producatorul chinez Lenovo si-a mentinut pentru al doilea an consecutiv pozitia de lider al pietei, cu o cota de 19,2%. Vanzarile grupului au crescut cu 10% anul trecut fata de 2013, de la 53,8 milioane la 59,2 milioane de unitati, potrivit datelor IDC.

Pe locul al doilea in clasamentul celor mai mari producatori de calculatoare se afla compania americana HP, ale carei vanzari au urcat cu 8,9% in 2014, la aproape 57 de milioane de unitati. Cota de piata a HP se situa la 18,4% la finalul anului 2014. Dell, cu vanzari de 41,6 milioane de unitati anul trecut si o cota de 13,5%, completeaza podiumul.

Grupul taiwanez Acer este singurul producator mare care a inregistrat un declin al livrarilor in 2014, de 1,6%, la 24 de milioane de calculatoare. La polul opus se afla compania americana Apple, ale carei vanzari au avansat cu 15,7%, la aproape 20 de milioane de unitati.

In 2013, vanzarile de PC-uri au scazut cu 10%, marcand cea mai slaba evolutie a pietei inregistrata vreodata. Numarul de calculatoare livrate a coborat la aproximativ 315 milioane in 2013, fata de circa 350 de milioane in 2012.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri