Catalin Matei, CEO al Veracomp, companie mixta romano-poloneza care activeaza din 2007 pe piata locala de distributie IT, subliniaza ca, desi anul 2014 a fost unul „cel putin bun” pentru companie, sectorul IMM a fost sub asteptari. „Am avut multe proiecte initiate, am alocat in mod special timp si resurse pentru solutiile destinate acestui sector, dar doar o mica parte dintre acestea s-au transformat in proiecte finalizate”, a aratat el, intr-un scurt interviu acordat wall-street.ro.

„Cu toate acestea, si in 2015, vom pune mare accent pe dezvoltarea de proiecte in sectorul IMM, pentru ca pe termen mediu si lung reprezinta un segment cu oportunitati semnificative”, mai spune el.

Compania, furnizoare de solutii IT de networking, securitate, stocare si telecomunicatii, a generat in 2014 circa 5 milioane de dolari, in crestere de la circa 3,3 milioane de dolari in 2013. Pe anul in curs, oficialul companiei estimeaza mentinerea unui trend ascendent, „dar nu chiar ca in 2012-2013 cand am inregistrat chiar si dublare a afacerilor”, spune el.

60% privat, 40% stat

„Dupa cum este de asteptat din partea unui distribuitor de solutii IT specializate, o pondere semnificativa a cifrei de afaceri este realizata de proiecte ample, destinate companiilor cu infrastructura IT de tip enterprise. Ca procentaj aproximativ, peste 70% din proiectele livrate in 2014 de Veracomp in Romania au avut ca beneficiar final companii si institutii cu o infrastructura de tip enterprise si doar 30% din solutii si proiectele realizate au fost destinate sectorului IMM”, spune el.

Ca distribuitor de solutii IT, Veracomp comercializeaza solutiile din portofoliu exclusiv prin reteaua sa de parteneri. Clientii lor sunt companii de IT, de tip integratori de solutii. „Astfel, in ceea ce priveste solutiile realizate de Veracomp prin partenerii sai, majoritatea proiectelor inchise in 2014 au avut ca beneficiari finali companii din mediul privat – respectiv peste 60%. Mai putin de 40% din proiectele inchise in 2014 au avut ca si client final diverse institutii ale statului”, spune el.

Citeste si:
Numarul joburilor oferite de IMM-uri a crescut cu peste 60%
eJobs: Numarul locurilor de...

Principala provocare pentru anul in curs este largirea numarului de parteneri (distribuitori ai produselor companiei) dar si transferul de competente catre acestia. „Uneori procesul de invatare este unul mai dificil, tinem traininguri constante cu partenerii”.

Veracomp SA este prezenta pe 16 piete:: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croatia, Slovenia, Bosnia-Herzegovina, Serbia, Muntenegru, Macedonia, Lituania, Letonia, Estonia, Romania, Bulgaria si Belarus.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
39 de oportunitati de finantare pentru antreprenorii si companiile romanesti