Numarul concurentilor creste rapid pe o piata a melodiilor in format digital estimata la 26,6 miliarde de dolari iar rivalii iTunes, liderul incontestabil al pietei, inoveaza introducand noi modele de business
Piata download-urilor de melodii in format digital este intr-o continua asscensiune, fiind in directa legatura cu dezvoltarea segmentului de playere digitale. Sistemul este relativ simplu in ceea ce priveste functionarea unui magazin online de muzica: utilizatorii platesc o suma fixa, in general in jur de un dolar pentru o piesa descarcata, un album fiind comercializat de la 10 dolari in sus.

Cu toate acestea, la fiecare melodie descarcata legal sunt descarcate in mod ilegal 40 de piese muzicale, potrivit unui studiu realizat de Federatia Internationala de Fonografie, citat de Financial Times. Chiar daca piata se ridica la peste 26 miliarde de dolari annual, valoarea ei ar putea fi de cel putin 40 de ori mai mare daca s-ar elimina pirateria.

Casele de discuri incearca sa isi sporeasca veniturile, ultima solutie fiind aceea a oferirii pe gratis a melodiilor in format digital pe Internet. Universal, cea mai mare casa de discuri din lume, a anuntat ca va sustine SpiralFrog, un serviciu care permite utilizatorilor sa descarce melodii pe gratis. Aceasta este o departare semnificativa de la modelul actual de business al caselor de discuri care nu incurajeaza download-urile gratuite, bazandu-se doar pe veniturile obtinute din vanzarile magazinelor online de muzica in format digital.

Chiar daca exista sanse ca Universal sa isi diminueze veniturile din download-urile contacost, casa de discuri urmareste prin aceasta masura sa castige venituri dintr-o noua sursa: publicitatea online. Potrivit oficialilor Universal acesta este principalul motiv pentru care compania a decis sa ofere creatiile artistilor reprezentanti de ea in mod gratuit pe noul magazin online.

Un oficial al SpiralFrog a precizat ca se poarta negocieri si cu Warner, EMI si Sony-BMG, existand sperante ca si aceste case de discuri vor oferi mp3-uri gratuite. Oficialul SpiralFrog a mai precizat ca exista deja mai multe companii interesate sa isi faca publicitate pe noul magazin virtual de muzica in format digital, veniturile urmand sa fie impartite cu Universal.

Apple impotriva tuturor

Sfarsitul acestui an va reprezenta o perioada foarte interesanta pentru industrie. SpiralFrog urmeaza sa fie lansat in decembrie, analistii asteptandu-se ca acesta sa reduca din cota de piata detinuta de iTunes, mai ales daca va oferi aceleasi melodii. In plus, SpiralFrog va beneficia si de avantajul ca multe din mp3 playerele comercializate pe piata nu sunt compatibile cu serviciile Apple. iPod-ul este prezent pe piata deja de cinci ani si a monopolizat piata americana unde are 80% din vanzarile de playere mp3, iTunes avand o cota de peste 70% din piata download-urilor.

iTunes nu va fi insa singurul produs sau serviciu marca Apple care va trebui sa se confrunte cu o concurenta tot mai acerba. Gigantul IT Microsoft a confirmat in urma cu doua zile lansarea la sfarsitul acestui an a propriei linii de mp3 playere, care se va numi Zune. Compania japoneza Toshiba, care va produce noul mp3 player a dezvaluit ca Zune va avea o memorie de 30 GB si, poate cel mai important, va beneficia de conexiune wireless. Utilizatorii vor putea astfel sa faca schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt.

De asemenea, pentru a oferi si un serviciu complementar liniei Zune, Microsoft a incheiat un acord de colaborare cu postul de televiziune MTV pentru a oferi un magazin virtual de muzica digitala, acesta reprezentand un nou concurent demn de luat in seama de liderul segmentului, iTunes.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri