Windows 10, noul sistem de operare al Microsoft, de la care asteptarile sunt foarte ridicate, nu va reusi sa aduca un imbold vanzarii de PC-uri si unitati de calcul nici in mediul de business, dar nici pentru consumer, asta desi piata se afla intr-o continua cautare de solutii care sa readuca apetitul clientilor pentru achizitii.

Intr-un interviu pentru wall-street.ro, reprezentantii Maguay, unul dintre cei mai mari integratori de solutii de calcul din Romania, sustin ca atata timp cat un client ajunge sa plateasca pe sistemul de operare si o solutie de business de tip Office inca o data valoarea calculatorului pe care sunt folosite ceva nu este in regula.

“Este inca devreme sa vorbim despre un succes sau un insucces al Windows 10. In opinia mea acesta nu va fi un imbold pentru piata de PC-uri. Piata este clar ca nu asta astepta. Este posibil ca acest sistem de operare sa se dovedeasca revolutionar, desi nu cred. (…) Cand software-ul este mai scump decat un calculator de valoare medie ceva nu este in concordanta. Atat pentru consumer, dar mai ales in mediul de business, o solutie de operare si un soft in genul Office ajung sa depaseasca valoarea medie de 400 de dolari a unui PC”, a declarat Corvin Pughin (foto), director comercial Maguay Impex, care apreciaza ca piata locala s-a maturizat, iar in momentul de fata nu mai este in cautare de produse, ci de solutii, pe cat posibil cat mai accesibile sau gratuite, de tipul open-source.

Intrebat despre o posibila revenire a pietei de PC-uri, asta dupa ce in urma cu cativa ani tableta anunta “moartea iminenta” a acestuia, Corvin Pughin a subliniat faptul ca acestea nu au reprezentat niciodata un pericol pentru PC-uri, iar nivelul de adoptie al acestora, in special in zona B2B, a fost una extrem de scazuta.

“Piata IT a trecut in urma cu cativa ani printr-o schimbare majora, fiind un moment de cotitura. Foarte multi jucatori din industrie cautau un mod de a intra pe orice segment de piata din punctul de vedere al tehnologiei. Industria tabletelor a fost si este inca o piata foarte volatila, iar capacitatea unei companii locale de a juca este foarte mica. PC-ul nu va muri din cauza tabletei, segment care observam de la un an la altul ca scade in interes atat in segmentul consumer, cat si in cel B2B. (…) A fost un moment cand si noi am intentionat sa lansam pe piata o tableta de business, a fost un echipament care ne-a preocupat, dar a fost un domeniu care nu a dovedit si nu a capatat marketshare. Piata a fost reticenta. Tableta de business ajungea la un pret atat de mare precum cel al unui laptop de ultima generatie. Pretul a fost problema esentiala si ratarea startului”, a mai punctat managerul Maguay.

Corvin Pughin mai spune ca zona consumer a devenit neinteresanta mai ales prin prisma calitatii foarte slabe a echipamentelor, data de goana dupa pretul cel mai mic. “Este o piata care s-a segmentat foarte mult, in care calitatea foarte scazuta la un pret mic face ca produsele sa se strice foarte des. Fenomenul cunoscut sub numele de DOA (Death on Arrival – engl. / stricat la cumparare – trad.). este foarte ridicat pe acest segment, lucru care a facut ca piata sa fie foarte dezamagita”, a mai aratat directorul comercial Maguay.

Maguay, miza pe afaceri in crestere cu 30%: proiectele publice si private au crescut constant in ultimii ani

Pentru Maguay focusul principal in business a ramas in zona solutiilor destinate proiectelor publice, dar si a comercializarii de echipamente pentru stocare, PC-uri sau laptop-uri de gaming.

“Am avut o crestere importanta pe PC-uri in Romania, atat pe zona de aplicatii, cat si in infrastructura. Capabilitatea de integrator a inceput sa fie din ce in ce mai mare. In acest an am implementat proiecte nationale, canalizandu-ne activitatea la nivel local. (…) In momentul de fata 50% din veniturile Maguay sunt generate de proiectele publice, in timp ce diferenta este reprezentata de proiectele private catre IMM-uri. Banii in piata au venit in urma apelarii la fonduri europene. Din pacate, in momentul de fata, tot mai putine companii isi permit sa faca investitii din propriile resurse”, a mai spus Corvin Pughin.

In acest an, Maguay a inceput sa isi mareasca investitiile in ceea ce priveste dezvoltarea infrastructurii interne. “2015 este un an de relansare, in care, cel mai probabil, vom incheia cu un plus de 30% al business-ului, undeva la peste 18 milioane de euro in acest an”.

Potrivit lui Pughin, cel mai mare proiect din acest an a fost realizarea unui registru agricol, proiect cu o valoare care s-ar situa in jurul valorii de 3 milioane de euro.

Reprezentantii Maguay au anuntat un plan de expansiune regionala inca din cursul anului trecut, dar care momentan se afla in standy-by, motivele fiind strans legate de volumul foarte mare de lucru pe care compania inca il deruleaza la nivel local.
“Ne-am porpus sa crestem capabilitatea pe segmentul de infrastructura, vrem sa crestem portofoliul in zona de storage, si sa crestem competentele, precum si suportul tehnic la nivel national. Abia dupa finalizarea cu succes a acestui plan vom demara planurile de a ne canaliza activitatea si pe pietele din regiune. (…) Ne atrage Republica Moldova, dar derulam activitati comerciale si pe pietele din Germania sau Franta”, a mai spus Corvin Pughin.

Citeste si:

    Conform datelor Maguay, 80% din vanzarile derulate de catre companie la nivel local sunt catre segmentul B2B, in timp ce 20% este reprezentat de catre cel consumer.

    “In segmentul consumer suntem prezenti cu sisteme de calcul, laptop-uri si PC-uri pentru gaming. Este o piata stabila, in care vanzarile online cresc. Momentan suntem prezenti in doua magazine online. In cursul anului trecut am reusit sa comercializam circa 4.000 de unitati, insa 2015 va aduce o scadere”, a conchis managerul Maguay.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea IT & C »



    Setari Cookie-uri