Apple si Google sunt cele mai valoroase branduri din lume, ocupand pentru al treilea an consecutiv primele doua pozitii intr-un clasament realizat anual de compania de consultanta Interbrand pentru primele 100 de marci la nivel global.

Evaluata la 170,276 miliarde de dolari, Apple si-a marit valoarea brandului cu 43%, in timp ce Google a inregistrat o crestere de 12%, la 120,314 miliarde de dolari. Primele 10 pozitii sunt completate, in ordine, de Coca-Cola, Microsoft, IBM, Toyota, Samsung, General Electric, McDonald’s si Amazon, care a intrat pentru prima oara in top 10, cu o valoare a brandului de 37,948 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Alte cinci branduri au intrat pentru prima oara in top 100 de branduri, respectiv Lego (locul 82), PayPal (97), MINI (98),Moet&Chandon (99) si Lenovo (100). Lenovo este al doilea brand din China care figureaza in topul Interbrand. Primul a fost Huawei (locul 88),care a intrat in clasament in 2014.

Topul din acest an este dominat de companiile IT si auto, care ocupa impreuna 28 de pozitii. Brandurile companiilor din sectorul tehnologic reunesc peste o treime din acest top, respectiv 22,6% din valoarea cumulata a celor 100 de branduri. Cele mai mari cresteri ale valorii brandului au fost inregistrate de Facebook (locul 23, +54%), Apple (locul 1, +43%), Amazon (locul 10, +29%), Hermes (locul 41, +22%) si Nissan (locul 49, +19%).

La realizarea clasamentului, Interbrand a luat in considerare o serie de factori precum performantele financiare, puterea brandului de a influenta consumatorii si capacitatea de a impune preturi ridicate.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri