"IT-ul este primul sector care lanseaza o strategie de branding de export sectoriala, reusind acest lucru inaintea unor sectoare mult mai mediatizate cum ar fi industria vinului sau cea a prelucrarii lemnului", declarat citat de NewsIn, Zsolt Nagy. Pe langa cresterea exporturilor, intre obiectivele strategiei se numara incurajarea investitiilor in domeniul IT precum si cresterea numarului de locuri de munca din acest sector, a adaugat acesta.
Strategia vizeaza trei obiective generale majore - elaborarea unei identitati vizuale, stabilirea unui arsenal promotional extern al brandului, propunandu-si in egala masura identificarea unor piete de nisa pe care Romania sa poata concura cu succes in fata unor competitori ca India, Rusia sau China, primele astfel de piete identificate fiind industria de automatizari auto si industria de securizare a datelor.
Fondurile necesare derularii strategiei provin atat de la cele doua ministere implicate (MCTI participand cu 40.000 de euro si MEC cu 50.000 de euro), cat si de la partenerii externi si asociatiile profesionale implicate. Cu ocazia lansarii strategiei, a fost semnat si un memorandum in aceasta privinta, USAID si CHF angajandu-se sa aloce resurse suplimentare pentru expertiza tehnica a unor initiative.
Principalele produse exportate de companiile romane de IT sunt cele comandate de clientii externi (outsourcing in regim de lohn), dar si produse proprii care s-au impus peste hotare, cum ar fi solutia de anti-virus BitDefender al companiei Softwin, solutiile de servere de email Axigen si distributie online de software Avangate produse de Gecad, si mai multe solutii de software de afaceri.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: