Microsoft a prezentat ieri noul sau player digital, la finalul unei saptamani pline in industria formatelor media digitale si a dispozitivelor de redare a acestora
De ieri este oficial: Microsoft Corp., cel mai mare producator de sotware din lume, va intra in acest an pe piata melodiilor in format digital, avand ca obiectiv castigarea unei parti importante din cota de piata detinuta de iPod-ul celor de la Apple, piata anuala fiind estimata la o valoare de 26,6 miliarde de dolari.

Gigantul IT a prezentat ieri caracteristicile noului sau mp3 player, multe dintre acestea fiind deja cunoscute. Zune va aparea pe piata in perioada sarbatorilor de iarna, intr-un varf de sezon in ceea ce priveste vanzarile, prima piata de desfacere urmand sa fie SUA. Tot in aceeasi perioada va fi lansat si serviciul complementar de descarcare a mp3-urilor, botezar Urge, care este bazat pe un pareneriat cu televiziune muzicala MTV.

Zune va avea o memorie de 30 GB si va fi produs pentru inceput in trei variante de culori: alb, negru si maro. Cea mai importanta caracteristica a sa va fi conexiunea wireless, utilizatorii avand posibilitatea de a face schimb intre ei de melodii sau poze, atat timp cat dispozitivele se afla la o distanta redusa unul de celalalt. Potrivit oficialilor companiei, melodiile transferate in aceasta modalitate vor ramane trei zile in player dupa care se vor sterge de la sine.

Zune va beneficia de un ecran color de 7,6 cm, aceasta caracteristica denotand intentia producatorului de a oferi si productii video. Deocamdata, player-ul nu va permite decat vizualizarea pozelor si desigur ascultarea melodiilor in format digital, fiind incorporat si cu un radio FM.

Microsoft spera ca in urma facilitatii transferului de muzica dintre doua playere sa realizeze o retea asemanatoare MySpace, care se va numi Zune Marketplace, utilizatorii putand sa isi recomande unii altora piese, crescand astfel veniturile companiei. Microsoft nu a facut public pretul sub care va fi comercializat noul player dar a tinut sa mentioneze ca va fi competitiv cu produsele similare existente pe piata. Zune va fi produs de catre producatorul Toshiba, detaliile contractului nefiind cunoscute publicului larg.

Zune este unde era Apple acum 18 luni

In opinia analistilor, Zune nu va avea un impact covarsitor pe termen scurt asupra cotei de piata detinuta de iPod si de magazinul virtual iTunes. MP3 playerul Apple este prezent pe piata deja de cinci ani si a monopolizat piata americana unde are 80% din vanzarile de playere mp3, iTunes avand o cota de peste 70% din piata download-urilor.

Zune nu este un un ucigas al iPod-ului, nici macar nu le va cauza dureri de cap celor de la Apple, a afirmat Michael Gartenberg, analist la JupiterResearch. Specialistii se bazeaza in primul rand pe faptul ca Zune nu aduce foarte multe caracteristici noi si mai ales pe limitarea numarului de piese care pot fi ascultate pe noul mp3 player, avand in vedere 'depozitul' redus al magazinelor online complementare.

Aparitia unor noi jucatori pe piata playerelor de muzica digitala si a magazinelor online este logica daca privim succesul inregistrat de Apple. Compania a comercializat in ultimele sase luni peste 22,5 milioane de unitati din seria sa de playere digitale, in ultimul trimestru din 2005 inregistrand un profit net de 565 de milioane de dolari, in crestere cu 121,5% comparativ cu perioada similara din 2004. In acest moment aproximativ 40% din cifra de afaceri a Apple este data de iPod-uri si de magazinul virtual iTunes.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri