Romaii au cumparat anul acesta circa 850.000 de tablete, iar anul viitor piata va inregistra o crestere de circa 10%, ceea ce va duce la un numar de 935.000 de exemplare vandute, a declarat pentru wall-street.ro, Cristian Cojocaru, managerul diviziei de dispozitive IT si mobile a Samsung Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori de electronice si IT la nivel global.

„Ne asteptam ca piata de tablete sa se situeze anul acesta un volum similar cu cel inregistrat anul trecut, respectiv 850.000 de unitati. Totodata, vedem o orientare a clientilor catre produse premium, pe masura ce utilizatorii sunt mai preocupati de functiile si capabilitatile pe care le are un astfel de produs”, a explicat managerul.

Samsung este cel mai vandut brand de tablete in Romania, cu o cota de piata de 30%.

Oficialii companiei se asteapta la o crestere de aproximativ 10% anul viitor, ca urmare a dezvoltarii de continut si a specificatiilor tot mai avansate ceea ce permite utilizarea dispozitivelor pentru mai multe activitati.

Ce vor romanii cand isi aleg tableta

Atunci cand isi aleg o tableta utilizatorii sunt interesati de mobilitate, de functiile multimedia si de posibilitatea de conectare cu alte produse, potrivit informatiilor oferite de Samsung Romania.

Topul brandurilor din lume:...
Citeste si: Ferrari, cel mai puternic brand din lume, iar Amazon, cel mai valoros

Tableta care a inregistrat cele mai bune vanzari anul acesta este Samsung Galaxy Tab 4 cu ecran 7 inch (17,78 de centimetri). De asemenea, un model care a fost bine vandut in Romania este Samsung Tab S2, una dintre cele mai usoare si subtire tablete la nivel mondial. Dispozitivul a fost lansat la nivel local in luna septembrie a acestui an

Cei mai importanti competitori ai Samsung la nivel local sunt Apple iPad, Asus, Lenovo, Allview, Evolio si E-boda.

In 36% dintre gospodariile din Romania exista cel putin o tableta, media fiind de 1,1 tablete/gospodarie, potrivit unui studiu realizat de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). De asemenea, in 73% dintre gospodarii exista cel putin un smartphone (media fiind de 1,5 per gospodarie), iar 55% detin laptopuri.

Michal Szczurek, CEO ING Bank...
Citeste si: 20% dintre angajatii ING au pe agenda dezvoltarea digitala a bancii


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Samsung, schimbari eco-strategice: Inlocuieste materialele plastice