O treime dintre organizatiile de servicii financiare nu le ofera clientilor un canal sigur pentru toate platile lor online, chiar daca 62% dintre acestea au observat o crestere semnificativa a numarului de clienti care fac tranzactii financiare online, iar 50% cred ca frauda financiara pe segmentul online este in crestere, arata datele unui studiu realizat de Kaspersky Lab, unul dintre cei mai mari producatori de solutii antivirus si compania de cercetare B2B International.

Sondajul a relevat faptul ca numeroase banci si organizatii de plata fac eforturi sa se protejeze pe ele si clientii lor de fraude financiare, in contextul in care clientii folosesc numeroase dispozitive de pe care fac tot mai multe tranzactii financiare online.

Doua treimi (65%) declara ca sunt folosite tot mai multe dispozitive pentru a face plati online, totusi numai 53% dintre respondenti au implementat un sistem de autentificare in doi pasi si doar 50% au introdus o solutie anti-frauda specializata, in timp real, chiar daca 22% considera ca aceasta este cea mai eficienta forma de protectie disponibila. Mai putin de jumatate (42%) dintre companii extind o astfel de solutie la dispozitivele pentru clienti si doar 67% implementeaza o conexiune sigura pentru toate platile online.

Deloc surprinzator, 48% dintre cei chestionati sunt de acord ca doar atenueaza riscul, in loc sa il inlature, iar 29% spun ca este mai ieftin sa te ocupi de incidentele de frauda financiara online atunci cand ele apar, decat sa incerci sa le previi.

“Studiul arata ca bancilor si organizatiilor de plata le e greu sa se lupte cu frauda financiara online, in peisajul actual, in care utilizatorii individuali sunt in permanenta conectati la Internet, pe toate canalele”, spune Ross Hogan, head of SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention in cadrul Kaspersky Lab.

Potrivit acestuia, 38% dintre organizatiile cu care a vorbit admit ca este din ce in ce mai greu sa isi dea seama daca o tranzactie este frauduloasa sau reala, cu un ingrijorator raport de 1 din 3 al celor care opteaza pentru “o sa vedem ce facem atunci cand se va intampla un incident”. “Daca ne gandim ca in cercetarea noastra am identificat 22,9 milioane de atacuri malware in 2014, vizand 2,7 milioane de clienti din toata lumea, este clar ca nu este o optiune viabila, pe termen lung, sa te ocupi de fiecare incident in parte”, a completat Hogan.

In urma cercetarii, a rezultat ca solutiile generale de securitate pe Internet nu sunt considerate o metoda eficienta pentru prevenirea actiunilor de phishing - tot mai bine camuflate - si a atacurilor malware care pot duce la fraude financiare. Mai putin de 10% dintre respondenti au optat pentru aceasta varianta.

Sondajul IT Security Risks 2015, derulat de B2B International, a vizat peste 5.500 de reprezentanti ai companiilor, inclusiv 131 din partea bancilor si a serviciilor de plata, din 26 de tari.

Kaspersky Lab este unul dintre cei mai mari producatori de solutii de securitate la nivel global, pe o piata pe care mai concureaza cu Symantec, McAfee, Trend Micro, ESET sau Bitdefender.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri