Grupul Telekom, cel mai mare operator de telecomunicatii de pe piata locala, cu afaceri de circa 4,6 miliarde de lei in 2014, recruteaza anual circa 1.100 de oameni, majoritatea fiind pentru inlocuirea altor angajati, a declarat pentru wall-street.ro, Luciana Diaconu, managerul pe resurse umane pe segmentul de recrutare, training si dezvoltare organizationala in cadrul operatorului cu peste 7.000 de angajati.

“Recrutam permanent, in fiecare an angajam in jur de 1.100 de oameni, majoritatea fiind pentru inlocuiri din diferite motive. Noi ne transformam ca business si o parte dintre inlocuiri sunt pentru plecari interne. De exemplu, o parte din oamenii din zona de front-office (n.red. in special din magazine) ajung apoi in interiorul organizatiei si trebuie inlocuiti. Este vorba de oameni foarte tineri, in special studenti”, a explicat managerul.

Peste jumatate dintre locurile de munca disponibile sunt in zona de front office (magazine, vanzari, tehnicieni si call center), iar restul in zona de middle management.

De asemenea, in ultimii zece ani, Telekom Romania Communications (inainte Romtelecom) a derulat constant programe de retragere voluntara a angajatilor, acestia urmand sa primeasca mai multe salarii compensatorii. Luciana Diaconu a precizat ca astfel de proiecte sunt permanente, multe dintre joburi fiind inlocuite cu specializari noi.

Peste 50% dintre posturile disponibile sunt gandite pentru a fi ocupate cu candidati interni.

Uneori, nivelul de specializare este atat de mare, incat oamenii nu accepta o astfel de nisare

“Cel mai greu de recrutat sunt angajatii din zona de tehnologie si IT, in special pentru functiile cu expertiza ridicata. Sunt foarte dificil de gasit pentru ca este vorba de competente noi si nu s-au format specialisti. De asemenea, uneori nivelul de specializare este atat de mare,este atat de nisat, incat trece de un grad de acceptabilitate, iar candidatii isi doresc o expunere mai larga”, afirma Diaconu.

Ea mai spune ca inclusiv pentru functiile cu nivel foarte specializat, dar si pentru cele de seniori, recruteaza din Romania, uneori apeland si la companii de recrutare. Cand nu gasesc ceea ce au nevoie apeleaza la parteneri care pot oferi acel serviciu sau formeaza propriii oameni.

Un an de zile pentru a gasi un om

"Pentru functii cu expertiza pe tehnologii noi poate dura si un an sa gasesti omul potrivit, iar intre timp trebuie sa gasesti solutii. Dar sunt rare aceste cazarui. Pe de alta parte, pentru zona de retail (n.red. de consultanti de vanzari in magazine) durata medie de recrutare este doua-patru saptamani, insa depinde de oras pentru ca sunt orase in care gasesti mai greu oameni", explica managerul.

La nivel global, durata medie de recrutare este de 52 de zile.

Grupul Telekom Romania avea peste 7.000 de angajati la finalul anului trecut. Media de varsta difera in functie de specificul activitati. De exemplu, in zona de operatiuni de telecomunicatii fixe (telefonie, televiziune si internet fix) media de varsta este de 40 de varsta , iar in cea de retail este de 25 de ani.

Luciana Diaconu si-a inceput cariera in telecomunicatii in 1997, insa in zona de vanzari, ea ocupandu-se timp de noua ani de canalul de retail al Orange Romania, cel mai mare operator de telecomunicatii mobile din Romania. In 2006, a schimbat domeniul trecand catre zona de resurse umane, iar din 2009 s-a alaturat Romtelecom ca director de dezvoltare organizationala. In prezent, ocupa aceeasi functie, dar in cadrul intregului grup Telekom, care in urma cu doi ani a pus sub aceeasi umbrela sase companii: Romtelecom, Cosmote, Nextgen, Germanos, Sunlight, Zapp.

Ea se ocupa de zona de recrutare si training, iar echipa ei numara 17 oameni. Alti doi manageri gestioneaza departamentele de compensatii&beneficii si servicii pentru salariati. Astfel, intregul departament de HR al Telekom Romania are 70-80 de oameni.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri