Romania trebuie sa formeze cat mai rapid specialisti in marketing si vanzari pentru ca businessurile locale sa se dezvolte la nivel international, a declarat pentru wall-street.ro, Florin Talpes, CEO si cofondator al Bitdefender, cel mai mare producator local de securitate informatica, dar si cel mai cunoscut brand romanesc in strainatate

“Cand te extinzi international, ai nevoie de oameni de oameni care sa faca vanzari si marketing. Iar acestia costa foarte mult si ai o bariera greu de depasit. Asa ca, ori iti faci un business online sau creezi o echipa care se ocupa de vanzari si marketing din Romania. Dar trebuie sa faca acest lucru la nivel international. Iar, pentru asta, trebuie sa formam multi specialisti cu abilitati de business. Acest lucru este o piedica majora pentru companiile care vor sa se dezvolte international. Atunci cand se formeaza nucleul unui start-up, acesta ar trebui sa aiba macar trei oameni, din care cel putin unul sa fie de business, nu tehnic. Si omul acela de business trebuie sa aiba o oarecare experienta si vorbim de experienta internationala...iar, la capitolul acesta, piata este foarte saraca. De aceea, pentru dezvoltarea zonei de start-up-uri de tehnologie in Romania, cred ca trebuie sa punem accentul pe formarea cat mai repede si a tot mai multi specialisti cu abilitati de business. Poate sa fie cineva care pleaca din Bitdefender si care sa mearga intr-un start-up. Acea persoana stie deja ce inseamna dezvoltare internationala si poate sa fie un pilon de baza", afirma Talpes

El adauga ca lipsa specialistilor in vanzari si marketing este o piedica majora pentru antreprenorii care vor sa isi dezvolte afacerile la nivel international.

"De aceea, majoritatea start-up-urilor cum mijesc ochii, cum sunt mutate in Marea Britanie sau in Statele Unite. Nu mai ajung sa se dezvolte din Romania. Ele doar ajung sa demonstreze ceva dupa care sunt mutate acolo ca sa li se adauge partea de business, de vanzari si marketing. Daca vrem ca start-up-urile sa se dezvolte din Romania, trebuie neaparat sa le adaugam stratul acesta de business”, mai spune fondatorul Bitdefender.

Wall-Street.ro a lansat #RomaniaProfesionista, un proiect prin care vor fi promovate solutii, propuneri si idei ale oamenilor de afaceri, managerilor, antreprenorilor - specialistii care sustin economia reala, in contextul schimbarilor din societatea romaneasca aparute in toamana anului trecut.

Top 20 companii farmaceutice...
Citeste si: Companiile farma care au vandut cele mai multe medicamente in 2018

Citeste si: Florin Talpes, Bitdefender: Statul roman, neintentionat, dezavantajeaza start-up-urile. Este cu susul in jos


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Mircea Popa, cofondatorul SkinVision, dezvolta un nou start-up