Cursurile de parenting si sesiunile de masaj sunt cele mai dorite activitati din programul de wellbeing desfasurat de Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, cu 3.000 de angajati, a declarat pentru wall-street.ro, Denis Alnitei, manager pentru dezvoltare organizationala in cadrul companiei.

Alnitei lucreaza pentru Orange din 2008, prima functie detinuta in companie fiind cea de consultant de resurse umane. Din iulie 2014 este manager de dezvoltare organizationala pentru operator, pozitie din care se ocupa de evaluarea performantei angajatilor, identificarea si dezvoltarea salariatilor cu abilitati sau functii cheie, dar si identificarea nivelului de satisfactie al oamenilor din companiei.

Dintre cei aproximativ 3.000 de angajati ai companiei, in jur de 2.500 lucreaza pentru operatiunile din Romania, in timp ce restul de 500 deservesc clienti din alte tari din grup. “Provocarea pentru organizatii de dimensiunea aceasta este sa produca servicii relevante pentru fiecare angajat dintre cei 3.000 de angajati in parte”, explica Alnitei.

Tinerii vor mai mult feedback

El a adaugat ca spre deosebire de generatiile anterioare, tinerii din generatia Y (20-35 de ani, varsta care predomina in companiile de IT si telecomunicatii) isi doresc sa primeasca mai des feedback din partea superiorilor.

“Ei au nevoie mai ridicata de feedback, de suport, vor sa fie recunoscuti pentru lucrurile pe care le fac. Toate cercetarile ne arata ca daca cei din generatia X schimba 3-4 joburi in 20 de ani, cei din generatia Y schimba 20-30 de joburi pana ies la pensie. Iar aici intervine si legislatia care ridica pragul pentru varsta de pensionare”, pune managerul.

Legat de starea de bine a angajatilor, Alnitei afirma ca Orange desfasoara programe de wellbeing, insa mai important decat aceste programe este bunastarea care apare atunci cand angajatii au acces la procese clare de lucru, la manageri care le sunt aproape si care le recunosc performantele.

Angajatii se simt bine cand sunt sprijiniti de manageri si le sunt recunoscute performantele

“Starea de bine este data si de o claritate a proceselor, de managerul care iti este aproape si iti ofera sprijinul sa ajungi unde vrei in cariera, de faptul ca iti este recunoscut efortul. Si, da, are si programul wellbeing rolul sau. Dar, daca nu este vazut in ansamblul sau, vei avea angajati stresati care au primit un masaj. Sau angajati care revin sa se dueleze cu toate procesele de la birou, dar au deprindere mai buna in a picta. Programul de wellbeing il vedem ca un partner care ajuta celelalte parti ale unei stari de bine”.

Programul de stare de bine a angajatilor Orange se axeaza pe trei piloni: sanatate emotionala, sanatate fizica si transformare personala. Astfel, angajatii au acces la cursuri despre nutritie, puericultura, viata in cuplu, pasiuni, pictura, bricolaj.

Anul trecut 70% au participat la unul dintre aceste cursuri. “Foarte dorite sunt atelierele de parenting, angajatii sunt foarte interesati de rolul lor ca parinte si am creat deja ateliere specifice pe varsta de 1-3 ani, 5-7 ani. Masajul la birou este iarasi unul dintre cele mai dorite activitati. Cand anuntam astfel de sesiuni de masaj se epuizeaza inscrierile in 40 de secunde. Iar saptamanal sunt in jur 300-400 de locuri de masaj”.

Orange este cel mai mare jucator pe piata de telecomunicatii mobile, cu afaceri de 947 milioane de euro anul trecut si 10,1 milioane de clienti.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri