Piata de telefoane mobile a suferit o schimbare de paradigma in ultimii ani, producatorii orientandu-si lansarile in functie de nevoile consumatorilor si nu ale marilor corporatii, asa cum se intampla inainte.

”Vedem o schimbare de paradigma. Cu 15 ani in urma piata de IT era condusa de nevoile marilor companii. Pe baza acestor nevoi erau definite echipamentele - calculatoarele, telefoanele etc, scrie Mediafax.

La un moment dat s-a produs insa o schimbare majora, in prezent consumatorii fiind cei care definesc nevoia si sunt o piata mult mai mare decat marile corporatii”, a declarat Aurelian Sin, membru in CIO Council - o asociatie a directorilor de IT de pe piata locala si directorul de IT al companiei americane de componente auto Federal Mogul pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).

Practic, nevoile consumatorilor au devenit in prezent bornele dupa care se ghideaza dezvoltatorii de tehnologie, inovatia si aparitia noilor tehnologii nemaifiind dictate de zona corporate. Aurelian Sin a adaugat ca in ultima perioda o serie de tehnologii dezvoltate pentru consumatori au fost preluate si adoptate si in mediul de business, aducandu-le companiilor optimizari de costuri si de functionare.

Anul acesta piata de profil din Romania va continua sa creasca intr-un ritm alert, vanzarile de smartphone-uri urmand sa depaseasca pragul de 4 milioane de unitati, conform estimarilor Samsung.

Citeste si:
7 din 10 firme nu cresc primele de Craciun. Norocosii primesc 500 lei
Sapte din zece angajatori nu...

Foto: Shutterstock / Pressmaster


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Olanda, Austria si Germania detin 40% din investitiile din Romania