Android domina al doilea trimestru al anului, in ceea ce priveste ritmul de crestere al smarthphone-urilor, considerat destul de scazut in ultima perioada. Al doilea trimestru al 2016 a adus o crestere de 4 procente de la an la an pentru Android, conform Garner. Sistemul de operare al celor de la Google a crescut de la 82,2% in aceeasi perioada a anului trecut, la 86,2%.

In principal, Android profita de faptul ca singurele surse de crestere pentru smartphone-uri sunt pietele emergente, acolo unde oferta de smartphone-uri ieftine cu Android are castig de cauza. Android castiga si in ceea ce priveste varfurile de gama, acolo unde device-uri precum Galaxy S7 al celor de la Samsung contribuie la cresterea performantei Android-ului pe zona premium, conform News.ro.

Dar nu numai Samsung pune umarul in lupta cu Apple. Producatori precum Huawei, care vand flagship-uri la preturi mai accesibile, au si ei un cuvant din ce in ce mai greu de spus. Samsung si-a intarit dominatia in al doilea trimestru al anului, ajungand la 22,3% din piata smartphone-urilor. Coreenii sunt secundati de Huawei, ajuns la 8,9% si detasat deja in cursa de urmarire a celor de la Samsung.

De cealalta parte a baricadei, Apple scazut in Q2 2016 la 12,9%, de la 14,6%, cat detineau in aceeasi perioada a anului trecut. Regiunile in care Apple a performat cel mai bine in ultimul trimestru sunt Africa sub-Sahariana, Eurasia si Europa de Est, unde s-a inregistrat o crestere de 95%.

Microsoft si BlackBerry au scazut din nou. Smartphone-urile cu Windows Phone au ajuns la 0,6% cota de piata, de la 2,5% cat aveau in 2015. BlackBerry, legendarul producator canadian, se indreapta cu pasi mari spre irelevanta, ajungand la o cota de 0,1%.

Sursa foto: Zadorozhnyi Viktor / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri