Afacerile online au devenit o tinta importanta pentru majoritatea companiilor din Romania cu produse comercializate pe piata traditionala. In primul rand, este vorba de companiile care au si o prezenta in retailul traditional precum Altex, RTC, UltraPro sau Flamingo.
Altex, cel mai mare retailer de pe piata produselor electronice si electrocasnice din Romania, si-a propus sa investeasca agresiv in segmentul online pentru a creste considerabil vanzarile. Experienta online din ultimii aproape 4 ani ofera argumente solide pentru ca nivelul investitiilor aferente site-ului Altex.ro sa se dubleze in raport cu anul trecut.

Cred ca evolutia vanzarilor din mediul virtual nu poate sa nu ia in considerare trendul ce se face resimtit in mediul offline. Se stie foarte bine ca pentru piata de retail de electronice, electrocasnice si produse IT&C, anul 2006 este unul nu foarte imbucurator din punct de vedere al evolutiei vanzarilor. Ritmul de crestere a fost incetinit considerabil, inregistrandu-se scaderi la majoritatea categoriilor de produse. Pe de alta parte insa, inca din luna iulie s-au facut simtite primele semne de revigorare a pietei, iar acestea se vor accentua pe masura ce ne apropiem de sezonul sarbatorilor de iarna, a declarat pentru Wall-Street Ana Bogdan, e-Business Director Altex.

Comertul electronic in Romania mai are inca un drum lung de parcurs pentru a putea fi comparat cu alte tari europene. Se vorbeste de 800 de site-uri de comert electronic, dar in realitate, doar 200 au semnat un contract de procesare a platilor cu cardul si sunt configurate 3D Secure. Potrivit RomCard, aproximativ 70% dintre acestea sunt active si genereaza tranzactii online.

In general, cred ca e nevoie de ceva mai multa strategie la nivel de model de business online, de politici de promovare si vanzare, de investitie in calitatea continutului si serviciilor oferite. In plus, cred ca e nevoie de ceva mai mult efort educational in ceea ce priveste sporirea increderii utilizatorilor in tranzactiile de acest gen, adauga Ana Bogdan.

In acest moment in Romania exista peste opt milioane de carduri bancare emise, peste 600 de magazine online iar numarul utilizatorilor deInternet a depasit sase milioane, conform datelor oferite de Gecad.

Specialistii Gecad estimeaza ca valoarea tranzactiilor online prin card bancar va depasi anul acesta zece milioane de euro, cu o crestere de 25% fata de anul trecut. Ei se mai asteapta ca numarul magazinelor online sa treaca de 800 pana la sfarsitul anului.

Reprezentantii Altex mizeaza pe o crestere a afacerilor in sectorul online fata de anul trecut, insa, avand in vedere conditiile generale ale pietei, acestia nu se astepta ca aceasta sa fie spectaculoasa. Pentru anul viitor insa, avem multe idei si ne dorim o crestere substantiala.

Intr-un top al celor mai vandute produse, se remarca cele IT&C (sisteme IT, laptop-uri, componente, periferice) si electronice (televizoare, sisteme audio, camere foto). De asemenea, sezonalitatea anumitor produse are si ea un cuvant de spus; spre exemplu, aparatele de aer conditionat sunt solicitate in perioada primavara-vara.

In cazul site-ului Altex.ro, comenzile din Romania reprezinta un procent de aproximativ 70%, in timp ce Statelor Unite ale Americii le revine 14%. Procentajul ramas de 16% se imparte intre Canada, Marea Britanie, Germania si celelalte state europene. O consecinta a acestor comenzi, este ca din aceasta vara prin sistemul de GeCad e-payment Altex accepta si plati care se efectueaza cu carti de credit American Express.

Rata de penetrare a utilizatorilor de internet este de circa 25% in Romania, iar estimarile analistilor pietei arata ca va depasi 30%. In plus, prin cresterea numarului de conexiuni de tip broadband, este asteptat ca si piata comertului online sa creasca.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri