Este evident ca, pe ultima suta de metri inainte de momentul 1 ianuarie 2007, gigantii IT incearca sa-si consolideze pozitia in Romania, in timp ce managerii straini incearca sa fie cat mai aproape de piata locala si de clientii autohtoni.
Compania japoneza Epson, unul din cei mai mari producatori mondiali de imprimante, proiectoare si LD-uri, si-a deschis oficial reprezentanta in Romania si asteapta vanzari de 9,1 milioane euro pentru anul fiscal care se va incheia la 31 martie 2007.

Michael Hunt, presedinte pentru International Teritories Division Epson Europe, a declarat pentru Wall-Street ca in cinci ani se asteapta ca reprezentanta din Romania sa vanda in urmatorii 5 ani de cel putin de doua ori mai multe imprimante, insistand pe faptul ca va fi foarte dezamagit daca nu se va respecta acest obiectiv.

Michael Hunt a incadrat Romania in lista tarilor de la care Epson asteapta o cresetere puternica. tara noastra face parte din ceea ce compania numeste "fast growing teritories", tari in care piata are potential urias, in opozitie cu tarile din Occident unde, crede Hunt, pietele sunt deja saturate.

El a mai spus ca romanii devin clienti din ce in ce mai pretentiosi si incep sa prefere imprimantele de firma, in locul celor no-name. De asemenea, romanii aleg in numar tot mai mare multifunctionalele - aparate care inglobeaza mai multe functii - fax, imprimanta, telefon, xerox, scanner - in locul imprimantelor simple din trecut.

Intrebat de Wall-Street despre posibilitatea constructiei unei fabrici Epson in Romania, Norio Niwa (foto1), al treilea om din conducerea corporatiei Epson a apreciat ca este prematur sa se trateze acest aspect.

In acelasi timp, Norio Niwa ne-a declarat ca aproximativ 10 % din veniturile pe care le va inregistra in Romania vor fi alocate pentru dezvoltarea businessului local si a activitatilor de promovare.

Directorul de vanzari si marketing al Epson Romania, Simona Decuseara, a spus ca tinta de vanzari a companiei pentru anul fiscal care se va incheia la finalul lui martie 2007 este de 9,1 milioane euro, cu 15% peste rezultatele din anul fiscal incheiat in aceasta primavara.

Ea a adaugat ca in urmatorii ani Epson asteapta o crestere anuala de 10% a afacerilor sale in tara noastra.

"Activam in Romania din 1993 prin intermediul partenerilor, iar acum am considerat ca este momentul oportun pentru extinderea afacerilor Epson prin deschiderea biroului local, urmarea fireasca a dezvoltarii pietei si a cresterii gradului de maturitate", a spus Simona Decuseara (foto 2) la evenimentul de lansare a reprezentantei Epson.
Inca un gigant IT bate la usa pietei din Romania Epson a vandut anul trecut aproximativ 25.000 de imprimante in tara, iar in acest an vrea sa ajunga undeva in jurul a 26-27.000. Reprezentantii Epson spun ca firma japoneza are o zecime din piata imprimantelor si 8% din piata proiectoarelor. Compania asteapta o crestere puternica pe segmentul proiectoarelor unde tinteste 15% din piata.

Epson vinde in Romania imprimante, scannere, multifunctionale, proiectoare, consumabile si echipamente de citire a codurilor de bare).

Epson isi va distribui in tara produsele prin aceiasi parteneri ca si pana acum. E vorba de firmele MB Distribution, Tornado Sistems si Despec Romania, plus cei mai importanti jucatori din domeniul retail IT (Domo, Depozitul de Calculatoare, Carrefour, UltraPro, Flanco, Metro si Cora).

Epson e parte a grupului nipon Seiko-Epson care activeaza in 120 de tari si are peste 90.000 de angajati.

Grupul a inregistrat in anul fiscal incheiat la 31 martie 2006 o cifra de afaceri de 10,3 miliarde euro.

Seiko-Epson e compania care a produs si a lansat acum 38 de ani pe piata prima imprimanta, iar in prezent activeza in trei mari domenii: echipamente informatice, dispozitive electronice si produse de precizie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri