Vorbim din ce in ce mai mult de “munca de la distanta”, zile de lucru flexibile. Generatiile tinere accepta din ce in ce mai mult spatiile inchise si apreciaza din ce in ce mai mult lumina naturala, flexibilitatea, comunicarea deschisa. Ce rol joaca tehnologia in “munca inteligenta”, afla din interviul cu Vasile Voicu, manager pe segmentul B2B si pe managementul de produs in cadrul Telekom Romania.

“Daca acum 6-7 ani telefonul mobil reprezenta o extensie a biroului doar prin faptul ca avea instalata aplicatia serviciului de e-mail, in momentul de fata modul de lucru al angajatilor s-a modificat radical, iar telefonul sau tableta substituie cu usurinta biroul. Un element esential pentru aceasta schimbare este varietatea aplicatiilor, acestea putand sa il ajute pe angajat sa-si desfasoare activitatea mult mai usor”, considera Vasile Voicu.

Intr-o lume puternic digitalizata, o lume in care orice informatie este la un click distanta, folosirea solutiilor de smart working poate reprezenta diferenta dintre succes sau esec pentru oricare afacere.

„Pachetele integrate sunt un alt element care a permis aceasta schimbare a felului in care ne desfasuram activitatea de zi cu zi, iar serviciile aflate sub umbrela MagentaONE raspund acestei nevoi a clientilor business pe care ii avem in portofoliu”, mai spune managerul Telekom.

Cloud-ul sprijina puternic smart working

„Cele mai la indemana solutii de smart working sunt reprezentate de aplicatiile care folosesc tehnologia cloud. Aceastea le permit utilizatorilor, ca printr-un simplu login, sa creeze si sa transmita, in conditii de siguranta, indiferent de loc si ora, orice tip de documente, fie ele prezentari sau planuri de business. De exemplu, pentru a-si crea un birou mobil, companiile din portofoliul Telekom Romania beneficiaza de acces la pachetele Office 365, o solutie completa care cuprinde servicii de e-mail si stocare de date, mobilitate si interconectivitate, prin integrarea aplicatiilor Office (Word, Excel, PowerPoint) cu servicii de comunicatii unificate, gazduite in cloud. Office 365 este oferit de Telekom Romania pe baza de abonament lunar, ca serviciu independent sau impreuna cu pachetele MagentaONE. Asadar, accesibilitatea, in sensul de conectare facila, joaca un rol important in acest proces de schimbare a paradigmelor in care muncim”, subliniaza Vasile Voicu.

Citeste si:
Iesenii de la Avisso isi deschid birouri in strainatate
Compania de consultanta...

Cum va arata biroul viitorului in 5-7 ani?

Biroul viitorului nu va mai avea neaparat pereti si nici program fix. Daca totusi companiile aleg sa isi desfasoare activitatea in continuare in birourile clasice, si acestea pot fi digitalizate.

„Administratorul unei astfel de cladiri va putea sa programeze inca de acasa temperatura pe care o considera optima pentru spatiile de lucru sau sa deblocheze usile pentru angajati, remote, la o anumita ora. Toate acestea au devenit deja posibile cu ajutorul tehnologiei M2M (machine-to-machine) care reprezinta, de altfel, una dintre principalele directii strategice ale Deutsche Telekom, iar aceste solutii sunt implementate in toate tarile care fac parte din Grup si adaptate specificului local. Un astfel de serviciu pe care noi il avem in portofoliu este Smart Office, prin care clientii pot controla, monitoriza si automatiza de la distanta sediul companiei”.

Pentru o companie mica, care nu are personal dedicat de paza, un astfel de pachet asigura controlul asupra spatiului de birouri, de oriunde in lume.

“Concret, senzorii de prezenta, de temperatura, pentru deschiderea usilor sau ferestrelor transmit notificari in timp real in cazul unui eveniment nedorit si astfel se poate interveni la timp in cazul unor situatii periculoase, precum un scurtcircuit care poate declansa un incendiu sau inundatie. Un astfel de pachet include si o priza inteligenta care poate porni aerul conditionat cu ajutorul unei aplicatii instalate pe smartphone, inainte ca angajatii sa ajunga la birou. Scenariile de utilizare pentru un astfel de pachet sunt multiple, insa ne asteptam insa ca aceasta sa devina mai dinamica pe masura ce companiile vor realiza ca isi pot reduce semnificativ costurile utilizand un astfel de serviciu, pe langa cele IT&C”.

Citeste si:
Principalele probleme in definirea ofertelor pentru smart home
Studiu EY: Suprasolicitarea...

Pentru cei care lucreaza mult pe teren, cum sunt agentii de vanzari, smart working inseamna acces la informatii din teren centralizate in timp real sau posibilitatea de facturare “on the move” in asa fel incat agentul sa poata inchide rapid un contract.

“Iar solutii in acest sens sunt diponibile inca de acum. Pentru clientii care activeaza in zona de vanzari, in portofoliul Telekom se regaseste Smart Bill Cloud, aplicatia care asigura toate serviciile de facturare, oricand, de oriunde, de pe orice dispozitiv mobil si cu oricati utilizatori simultan. La randul sau, Sedona Mobile POS, o aplicatie software care se poate instala pe tablete sau telefoane inteligente, permite utilizarea acestor dispozitive ca puncte de vanzare mobile, accesibile din orice loc. Pentru companiile care doresc o solutie pentru organizarea activitatilor de vanzari care, in plus, ajuta la gestionarea campaniilor de marketing, Telekom Romania propune aplicatia MiniCRM, prin intermediul careia fiecare reprezentant de vanzari poate identifica mult mai repede toate oportunitatile, dar si clientii care pot beneficia de acestea”, completeaza managerul Telekom.

Vor lucra angajatii Telekom Romania, “de acasa”?

Avand in vedere multitudinea de optiuni pe care companiile le au pentru a schimba birourile traditionale in “smart offices”, in ce masura ia in calcul insasi compania Telekom lucrul de la distanta, pentru angajati?

“Prin specificul lor, anumite departamente dispun deja de aceasta facilitate. Dispun de conexiuni VPN care le permit sa lucreze in siguranta de oriunde s-ar afla. In plus, un alt instrument de smart working este reprezentat de serviciul de videoconferinta. Toata lumea este de acord ca intalnirile directe sunt mai eficiente, contactul vizual este un element important in comunicarea interpersonala si ajuta la fidelizarii clientilor, dar si la integrarea in echipa pentru angajatii care lucreaza in afara biroului. Atunci insa cand resurse logistice si de timp necesare unei astfel de intalniri sunt ridicate, oportunitatea unei astfel de intalniri scade. Accesul la o retea de internet de mare viteza, asa cum este cel oferit de Telekom Romania, permite desfasurarea in cele mai bune conditii tehnologie pentru videoconferinte, din orice loc”, mai spune Vasile Voicu.

Citeste si:
Ce sa nu lipseasca de pe birouri pentru un nivel de eficienta ridicat
Ce sa nu lipseasca de pe...

„Daca ar putea inventa ceva care sa revolutioneze felul in care muncim, m-as orienta catre o aplicatie care vizeaza realitatea augmentata sau inteligenta artificiala. Realitatea augmentata, respectiv cea virtuala, ar putea deveni un spatiu in care sa ne exersam orice tip de abilitati care sa ne faca sa fim mai eficienti, mai adaptati la viata reala. Iar inteligenta artificiala ar putea rezolva multe dintre limitarile noastre de calcul”.

Cum consideri ca va arata biroul inteligent al viitorului? Ce imbunatatiri ai avea la locul de munca actual? Te incurajam sa comentezi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Vodafone, Telekom, Orange si RCS&RDS, amendate cu 1,61 mil. lei