Cei mai importanti producatori de televizoare, LG, Samsung si Sony, au profitat de prima zi a targului CES 2017 pentru a-si prezenta cele mai performante televizoare pe care le vor scoate pe piata in decursul acestui an.

Noul televizor flagship al celor de la LG se numeste LG Signature 4K OLED W. Asa cum sugereaza si numele, LG continua bine stabilita traditie a ecranelor OLED. “W” este prescurtarea de la Wallpaper si face trimitere la faptul ca noul televizor este foarte subtire si arata ca o “imagine pusa pe perete”, cum se lauda chiar cei de la LG. Noul televizor, care foloseste un panou 4K cu suport HDR, are o grosime de numai 2,55 cm. Acest lucru este valabil pentru ambele versiuni in care LG Signature 4K OLED W va fi disponibil - de 65 inch si de 77 inch, conform News.ro.

Noul flagship sta foarte bine si la capitolul greutate. Versiunea cu diagonala de 65 de inch (165 cm) cantareste aproximativ 7,7 kilograme, ceea ce este foarte putin pentru un televizor de aceasta marime. LG Signature 4K OLED W are doua componente: ecranul propriu-zis si asa-numitul soundbar - un modul separat responsabil cu sunetul. Acesta din urma poate fi pozitionat sub sau langa televizor.

LG sustine ca principala imbunatatire a noii generatii este modul dinamic in care functioneaza luminozitatea. In cazul scenelor cu contrast puternic, poate fi crescuta automat luminozitatea doar pentru zonele intunecate, fara a face prea luminoase restul zonelor. La nivel software nu sunt modificari importante. LG foloseste in continuare sistemul WebOS. Noua gama de top a televizoarelor Samsung pentru anul acesta include trei modele: Q7, Q8 si Q9. Q-ul din denumire este rezultatul noii tehnologii pe care panourile de pe televizoarele Samsung o folosesc.

Noile televizoare Samsung nu folosesc traditionalul OLED, ci o tehnologie numita de Samsung QLED si despre care producatorul coreean sustine ca ofera o imagine chiar mai buna decat OLED. Unul din avantajele noii tehnologii este luminozitatea superioara. Daca modelele OLED de anul trecut ajungeau la un nivel luminos de 1.000 de niti, noile modele ating 1.500 si chiar 2.000 de niti.

Noua generatie de televizoare continua sa foloseasca sistemul de operare Tizen, produs tot de Samsung. Versiunea de anul acesta aduce unele noutati interesante, precum afisarea in timp real a scorurilor pentru meciurile echipelor favorite si recunoasterea melodiilor redate pe TV folosind aplicatia integrata Shazam. Noul flagship Sony se numeste XBR-A1E Bravia 4K. Asa cum ne-a obisnuit, producatorul japonez ataseaza unor televizoare care arata extraordinar niste nume care le fac greu de retinut si de marketat.

XBR-A1E Bravia 4K este primul televizor Sony cu ecran OLED. Cu riscul de a parea cu un an sau doi in spatele producatorilor coreeni, Sony a ales sa se desprinda anul acesta de traditionalul LCD. Insa panoul nu este produs de Sony, ci de LG. Motorizat de un chip numit 4K HDR Processor X1m, noul flagship Sony beneficiaza de toate avantajele tehnologiei OLED, de la nivelul de negru pana la acuratetea culorilor.

O abordarea interesanta a celor de la Sony este legata de sunet. Noul flagship japonez nu are difuzoare traditionale. Folosind modul in care functioneaza tehnologia OLED, Sony a creat o suprafata acustica integrata direct in panou. Cu alte cuvinte, sunetul vine direct din ecran. Ramane de vazut si ce calitate va oferi aceasta abordare.

Spre deosebire de producatorii coreeni, care folosesc propriile sisteme de operare, Sony merge in continuare cu Android TV. Android-ul in sine ar trebui sa fie un factor important in decizia de cumparare a utilizatorilor, oferind multe din avantajele traditionale, incluzand aici aplicatiile si jocurile compatibile disponibile pe platforma celor de la Google. Cei trei producatori nu au anuntat preturile si data la care noile generatii de televizoare vor intra pe piata. In mod normal, acest lucru se va intampla in primavara sau, cel tarziu, la inceputul verii.

Sursa foto: Geargodz | Dreamstime.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri