Cel mai utilizat motor de cautare din lume, Google, a anuntat lansarea unui nou serviciu destinat utilizatorilor sai, acesta fiind un motor de cautare personalizat, de tipul Search Builder oferit de Yahoo sau MSN Live Search Macros de la Microsoft.

Noul serviciu, denumit Google Custom Search Engine, permite utilizatorilor (persoane fizice sau companii, organizatii etc), sa isi creeze propriul motor de cautare folosind tehnologia Google. Utilizatorii pot sa aleaga numai site-urile cu o anumita tematica, acestea fiind singurele afisate la la rezultatele cautari, pot sa determine ordinea in care informatiile vor fi prioritizate pe pagina de rezultate si pot sa isi creeze o grafica proprie.

Google a adaugat ca prin intermediul Google AdSense, serviciul de plasare a publicitatii contextuale, utilizatorii pot obtine venituri din publicitate, daca aleg sa ofere motorul de cautare conceput si altor utilizatori.

Spre exemplu, o companie specializata pe solutiile informatice pentru companiile mici poate sa foloseasca Google Custom Search Engine pentru a realiza un motor de cautare mult mai eficient pe teme de interes pentru nisa pe care activeaza, oferind apoi acest motor clientilor sai si avand astfel posibilitatea obtinerii de venituri din publicitatea online.

Posibilitatile sunt infinite, insa utilizatorii pot alege sa nu 'imparta' motorul de cautare creat cu nimeni. Google a mai anuntat ca va face acest serviciu disponibil pe plan international in urmatoarele saptamani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri