Inteligenta artificiala va deveni in urmatorii trei ani principalul mijloc de comunicare intre banci si clienti, considera trei sferturi dintre bancherii intervievati de firma de consultanta Accenture, transmite Reuters.

Patru din cinci bancheri cred ca inteligenta artificiala va revolutiona modul in care bancile vor strange informatii si vor interactiona cu clientii, se arata in studiul Accenture Banking Technology Vision 2017, care a intervievat peste 600 de bancheri de top si a consultat analisti din industrie si reprezentanti ai mediului academic, potrivit News.ro.

Inteligenta artificiala, tehnologia care se afla la baza vehiculelor autonome, dronelor si softurilor de recunoastere vocala, este vazuta de lumea financiara drept o tehnologie esentiala care, impreuna cu inovatii ale tehnologiei destinate sectorului financiuar vor schimba fata industriei bancare in anii urmatori.

Peste trei sferturi dintre respondenti cred ca inteligenta artificiala va permite interfete mai simple, care vor ajuta bancile sa creeze experiente mai umane pentru clienti.

”Marele paradox este ca oamenii cred ca tehnologia va face ca serviciile bancare sa devina mai automatizate si mai putin personalizate, dar ceea ce vedem este opinia ca tehnologia va ajuta ca acestea sa fie mai personalizate”, a spus Alan McIntyre, director pentru practici bancare la Accenture si co-autor al raportului.

Inteligenta artificiala va da oamenilor impresia ca banca ii cunoaste mult mai bine si le va reda sentimentul pe care il aveau atunci cand interactiunea umana era mai mare.

Principalul motiv de ingrijorare, legat de inteligenta artificiala, este confidentialitatea datelor, dar una din trei persoane intervievate a mai afirmat ca o alta problema ar putea fi faptul ca utilizatorii prefera deseori interactiunea umana.

Sursa foto: Dreamstime.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri