Optimizarea costurilor unui business ar trebui sa fie una dintre principalele preocupari ale managerilor, alaturi de mentinerea factorilor motivationali pentru angajati. Sunt multiple feluri prin care poti sa te pui la curent cu instrumentele digitale si solutiile oferite de acest mediu pentru a-ti moderniza afacerea, fie ca ai un start-up sau un business matur.

Iata mai jos cateva modalitati prin care iti poti upgrada business-ul pentru a te folosi de oportunitatile de crestere disponibile pe piata romaneasca.

1. Foloseste programe software cloud-based

S-au dus vremurile in care trebuia sa te duci la magazin sa cumperi “cutii” pentru software. Rata pirateriei in Romania a coborat datorita serviciilor software cloud-based – practic, platesti cat consumi si pe masura ce consumi.

Este un model mult mai eficient din punct de vedere pecuniar, permitand totodata angajatilor sa utilizeze acel software de oriunde, oricand, ceea ce este foarte important intr-o lume in continua miscare.

Exemple de servicii cloud based, la operatorul telecom Vodafone Romania – Microsoft Office 365, Vodafone Smart Invoice sau Vodafone Smart Archive pentru catalogarea eficienta a documentelor.

2. Selecteaza instrumente care te ajuta sa elimini procese care consuma timp

Atunci cand business-ul tau poate automatiza operatiuni care tind sa consume mult timp, precum generarea de facturi sau de plati, te vei putea axa pe alte activitati “customer centric”.

Automatizarea este unul dintre aspectele moderne ale lumii online care iti permite sa te axezi pe componenta umana a business-ului, precum interactiunea cu clientii si oferirea de servicii cu valoare adaugata acestora.

3. Plateste cat consumi pentru Internet

Uneori un abonament cu valoare fixa fie nu este suficient, fie, din pricina programului, anumite facilitati, pe care oricum le platesti, raman neconsumate la finalul lunii.

O solutie interesanta lansata recent de Vodafone Romania este un portofoliu de abonamente dinamice pentru companii, care isi adapteaza automat costul in functie de consumul inregistrat in luna curenta.

Astfel, costul scade daca traficul de date inclus in abonament nu este consumat, in timp ce costul maxim ramane cel prevazut in contract. Portofoliul este dedicat companiilor din toata tara, indiferent de dimensiune si de domeniul de activitate, precizeaza reprezentantii companiei.

"Abonamentul Dynamic Prime National, pe langa servicii de voce, include 1GB de date mobile pentru 6 euro. Daca un angajat utilizeaza 1,5GB de date mobile, costul abonamentului pentru acea luna va fi de 7 euro. Totodata, daca un utilizator utilizeaza doar 0,5GB de date mobile, compania va plati 5 euro in luna respectiva pentru abonamentul acesta. Astfel, compania are 100% control pe costul de date si nu plateste mai mult de limitele prestabilite. Noul portofoliu include trei tipuri de abonamente dinamice: cu internet mobil exclusiv national, cu internet mobil in Spatiul Economic European si cu internet pentru laptop si tableta exclusiv national", conform oficialilor companiei.

Vezi aici in ce constau abonamentele Dynamic de la Vodafone.

4. Updateaza-ti sistemele de securitate

Numarul business-urilor 100% offline a scazut la un numar insignifiant in ultimii ani. Cele mai multe dintre afaceri stocheaza date online despre clienti, uneori inclusiv date financiare. Pentru a proteja aceste informatii este important sa iti upgradezi sistemele de securitate interne si sa creezi sisteme care reduc vulnerabilitatile.

Trebuie sa intelegi ce vulnerabilitati ai putea avea si sa investesti in solutii de securitate aferente, precum criptare si procese de verificare in doi sau chiar trei pasi.

5. Asigura-te ca esti mobil

Niciun client nu te va percepe ca fiind un business modern daca nu ai cel putin cateva tipuri de servicii mobile, fie ca vorbim de aplicatii prin care se pot afla promotiile, QR codes sau posibilitatea angajatilor de a lucra direct de pe smartphone, in unele situatii, pentru a mentine productivitatea.

A integra functionalitati mobile in business inseamna engagement mai mare si ilustreaza capacitatea ta de a munci remote si de a oferi solutii moderne clientilor.

Sursa foto: chombosan / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri