Deloitte anticipeaza progrese importante in privinta tehnologiilor de tip machine learning (invatare automatizata), o crestere a apetitului pentru abonamente digitale in randul consumatorilor, la nivel mondial, concomitent cu suprematia telefoanelor inteligente, potrivit Technology, Media & Telecommunications (TMT) Predictions 2018.

O tendinta principala cu impact asupra business-ului identificata in raportul Deloitte este cea conform careia organizatiile vor folosi tehnologii de tip machine learning de doua ori mai mult pana la finalul lui 2018 fata de acest an.

TMT Predictions identifica cinci arii care, in opinia Deloitte, vor intensifica utilizarea tehnologiilor de tip machine learning, cea mai importanta zona fiind cea a cip-urilor noi pentru semiconductori.

“Am atins un punct critic in care adoptarea tehnologiilor de tip machine learning de catre companii este pe punctul sa ia avant”, a spus Paul Sallomi, lider global pentru industria tehnologie, media, entertainment & telecom la Deloitte.

Continutul live isi merita banii intr-o lume digitala

TMT Predictions include si cateva previziuni care privesc consumatorii. Deloitte Global anticipeaza ca transmisiunile live si evenimentele vor genera peste 545 miliarde de dolari venituri directe in 2018. In ciuda capacitatii utilizatorilor de a consuma continut la cerere sau de a participa la evenimente de la distanta, consumul live este scazut, iar in multe cazuri performanta continutului live a devenit mai productiva si mai profitabila prin intermediul mediului digital.

Indicand o dorinta crescuta a consumatorilor de a plati pentru continut digital, Deloitte Global mai anticipeaza ca, pana la finalul lui 2018, 50% dintre adultii din tarile cu economii dezvoltate vor avea cel putin doua abonamente pe platforme media online, iar pana la finalul lui 2020, majoritatea va avea de doua ori mai multe.

Viitorul telefoanelor inteligente

Adoptia telefoanelor inteligente este in continua crestere. Pana in 2023 se estimeaza ca mai mult de 90% dintre adultii din tarile dezvoltate vor avea un telefon inteligent, rata celor cu varste cuprinse intre 55-75 de ani atingand 85%. Previziunile Deloitte Global arata ca posesorii vor interactiona cu telefoanele de 65 de ori pe zi, in medie, in 2023, cu 20% mai mult fata de 2018.

In acelasi timp, Deloitte Global anticipeaza ca 45% dintre utilizatorii adulti de telefoane inteligente la nivel mondial si 65% dintre cei cu varste intre 18-24 de ani vor fi preocupati de faptul ca folosesc telefoanele prea mult pentru anumite activitati si vor incerca sa-si limiteze timpul de utilizare in 2018.

“Pe masura ce telefoanele inteligente continua sa ocupe o parte semnificativa din vietile noastre profesionale si private, gasim un echilibru mai bun si stabilim niste norme de conduita, mai ales in viata privata, chiar pe masura ce vom continua sa exploram mai multe oportunitati in acest ecosistem mobil extrem de interesant”, a spus Craig Wigginton, lider in sectorul telecom Deloitte Global.

Alte concluzii Deloitte Global 2018 TMT Predictions:

  • Ne vom crea singuri propria realitate augmentata cu telefonul mobil– Peste un miliard de utilizatori de telefoane inteligente vor dezvolta continut de tip realitate augmentata cel putin o data in 2018, 300 de milioane vor face acest lucru lunar, iar zeci de milioane saptamanal, potrivit Deloitte Global.
  • Internet acasa - doar wireless mobil – Pentru 2018, Deloitte Global anticipeaza ca o cincime din gospodariile din America de Nord vor accesa datele pe Internet prin intermediul retelelor de telefonie mobila. Vor exista insa diferente semnificative de la o tara la alta. In Brazilia, de exemplu, aproape o treime din gospodarii vor accesa Internetul prin intermediul telefoniei mobile, pe cand in unele tari din Europa doar 10% dintre gospodarii vor face acest lucru. Diferentele dintre geografii se datoreaza factorilor tehnologici, economici si demografici.
  • Mai multi #adlergici – In timp ce trei sferturi din populatia Americii de Nord se implica in minim o forma de adblocking, numai 10% dintre ei se implica in blocarea reclamelor in patru sau mai multe moduri- populatia alergica la reclame, “adlergicii”. Utilizatorii tineri, educati, care au o slujba si venituri mai mari au mai multe sanse sa fie adblockeri activi.
  • Consumul de TV la populatia tanara, in declin– Deloitte Global anticipeaza ca publicul de televiziune traditionala cu varste cuprinse intre 18-24 de ani va scadea cu 5-15% pe an in SUA, Canada si Marea Britanie in 2018 si 2019, procent similar cu ultimii sapte ani. Forte care au alungat publicul tanar de la televiziunea traditionala, precum telefoanele inteligente, social media si pirateria video, ajung la saturatie.
  • Conectivitatea la bord, in crestere – Un miliard de calatorii sau un sfert dintre toti pasagerii urmeaza sa calatoreasca cu avioane dotate cu internet la bord in 2018, potrivit Deloitte Global. Aceasta reprezinta o crestere estimata de 20% fata de estimarile totale pe 2017, reprezentand venituri de aproape un miliard de dolari in 2018 provenind din serviciile de internet pe liniile aeriene.

Aflat la a 17-a edit ie, raportul Deloitte Global TMT Predictions furnizeaza o perspectiva asupra tendintelor relevante pe parcursul urmatorilor 1-5 ani in industria media, tehnologie si telecom din lume.

Sursa foto: By Phonlamai Photo / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri