Cum mi-am dat seama ca vreau sa fac software development? Uitandu-ma inapoi, as spune ca am iterat. De mica mergeam la olimpiadele de matematica, si am hotarat sa urmez facultatea de Calculatoare din cadrul Universitatii "Politehnica” Bucuresti.

Opinie transmisa pe platforma Oamenii din Spatele Codului de Ruxandra Burtica (foto), software engineer in cadrul Adobe Romania.

Trebuie sa recunosc ca nu voiam sa fac software development. Am incercat in timpul facultatii sa imi dau seama ce vreau sa fac. Am facut parte dintr-o organizatie studenteasca, BEST, unde m-am ocupat la nivel local de marketing iar la nivel international, de revista organizatiei.

Mi-am dat seama ca in marketing trebuie sa ai foarte multa creativitate, si aveam colegi care erau mult mai buni in directia asta. Urmatoarea incercare a fost Computer Networks, am lucrat ca si Network Administrator la o firma care ofera servicii de voce peste reteaua de internet, mi-am facut si masterul in domeniul asta.

Intre timp, chiar la master, am descoperit ca imi placeau mai mult materiile de procesare de date, si mi-am schimbat proiectul de diploma in evaluarea bazelor de date nerelationale (NoSQL). Spre sfarsitul masterului am aplicat la un internship la IBM, mi se parea foarte fancy ca urma sa lucrez cu “Big Data”, si Data Warehousing.

In timpul liber citeam si ma fascinau diverse arhitecturi ale startup-urilor, asa ca atunci cand un coleg de master a postat pe grupul facultatii ca vrea sa faca un startup, am inceput sa ma gandesc serios la asta. Am plecat de la IBM si m-am apucat de programare.

Voiam sa detectam trending topics bazate pe stiri, si sa generam “live stories”. Din pacate, ne-am dat seama dupa doua luni ca nu merge. E bine totusi ca n-am stat mai mult.

Dar m-a ajutat mult acest pas, pentru ca apoi m-am alaturat echipei uberVU, unde am continuat cu programarea, am facut parte dintr-o echipa mica, construind partea de backend care procesa mentiuni din social media in timp real.

La putin timp dupa achizitionarea uberVU de HootSuite, am decis sa incerc si altceva, si m-am alaturat unui startup din SUA, lucrand remote pentru a construi backend-ul a doua iteratii ale produsului lor de analytics.

Ulterior, am co-fondat si a avut rolul de CTO intr-un startup de infrastructura, unde am construit mai multe iteratii ale backend-ului, dar m-am ocupat si de ops, de produs, de vorbit cu userii. In primavara ne-am dat seama ca nu putem lua investitie pentru startup pentru a continua produsul la care lucram. Nu aveam nici un alt plan, in afara de startup, si a fost o ruptura destul de mare intre a lucra non-stop si a nu sti ce sa fac.

Mi-am luat ceva timp de gandire, pentru ca nu stiam ce vreau sa fac in continuare. A fost o perioada stresanta pentru mine, din motivul asta. Intr-un final, nu a fost o revelatie faptul ca m-am decis sa fac Machine Learning, pentru ca atunci cand Coursera s-a lansat cu primele doua cursuri, l-am facut pe cel de machine learning, dar pentru ca nu aplicam nicaieri ce am invatat acolo, am uitat o mare parte.

O buna perioada de timp am trecut prin cursuri de pe Coursera, dupa care am inceput sa iau proiecte de freelancing, iar apoi am inceput sa ma uit mai serios la ce companii au planuri mari in directia asta.

Imi amintesc atunci cand lucram la startup si am pus pe un whiteboard motivul pentru care fiecare dintre noi vrea sa faca un startup. Motivul meu a fost “Vreau sa lucrez la produse care ajung in mainile a milioane de oameni”. Si vreau sa stiu ca o parte a produsului e acolo datorita mie.

La Adobe pot face asta. Si mai mult decat atat, compania investeste masiv in partea de Machine Learning, pentru ca este tehnologia care schimba total experienta unui utilizator. Acum se dezvolta un framework intern, pentru a da posibilitatea developerilor sa foloseasca machine learning in toate produsele.

In cadrul produsului la care lucrez (Adobe Experience Manager), sunt mai multe proiecte in derulare unde folosim Machine Learning, in care sunt implicata, de la sistemul de alertare pentru infrastructura produsului, la un sistem fizic de targetare a reclamelor bazat pe feedback-ul primit de la audiente. La nivel global, ne uitam la noi metode de optimizare si generare de continut pentru clientii nostri.

In timpul liber imi place sa explorez tehnologii noi, sa fac tot felul de cursuri pe coursera. In Octombrie am facut parte dintr-un program de leadership online, este programul lui Seth Godin, altMBA. Il recomand cu caldura, pe mine m-a ajutat sa imi dau seama cum pot lua decizii mai bune, cum pot privi o situatie dintr-un alt unghi. Stii ce zice Alan Kay, “A change in perspective is worth 80 IQ points”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri