Impotriva plafonarii DAE “as lupta in piata publica, da!”, spune, apasat, Dragos Sirbu, CEO al Flanco, unul dintre cei mai mari retaileri electroIT din Romania, cu afaceri de aproape un miliard de lei. “Modificarile fiscale le-am abordat barbateste…am marit salariile de doua ori anul trecut”, mai spune el.

Desi incearca sa se stapaneasca, fiind diplomat, resentimentele lui Dragos Sirbu impotriva guvernelor PSD din ultimul an si cateva luni se vad.

“Politicul creeaza disconfort, lipsa predictibilitatii si transparentei duce la imposibilitatea planificarii pe termen mediu si lung”, puncteaza el.

“Daca va intra in vigoare propunerea de plafonare a DAE, cea lovita va fi masa de consumatori; se vor inaspri criteriile de acordare ale creditelor si s-ar putea sa asistam, in a doua jumatate a anului, la scaderi ale vanzarilor in retail. De asemenea, ma mira faptul ca BNR este aproape lipsita de reactie”, puncteaza Dragos Sirbu.

35% din achizitiile online s-au facut anul trecut prin credit, in cazul Flanco.

Primele industrii afectate de potentialele decizii nocive ale guvernantilor vor fi “cele grele” – auto, mobila, apoi retailul, inclusiv cel IT.

“Dintotdeauna am incercat sa fim cat mai “independenti” de masurile statului, dar nu putem sa ne delimitam, asa ca absorbim cu mare drag modificarile fiscale din ultimul an. Unde “drag” este in ghilimele”, mai spune CEO-ul Flanco. “Avem crestere record a economiei, dar tot ce vine artificial vine si cu efecte adverse – vezi cresterea inflatiei sau taierea investitiilor”, mai spune Drago Sirbu.

Crestere a pietei, dar si a preturilor

Chiar si in aceste conditii, Dragos Sirbu ramane optimist, estimand o crestere a pietei electroIT cu circa 9%, pana la o valoare de circa 3,1 miliarde de euro. Flanco va creste cu circa 5-7% la nivel de venituri, deschizand si inca 15 locatii si reamenajand principalele 10 magazine ale companiei. Circa 23-25% din venituri vin din Bucuresti, in linie cu piata.

Flanco.ro este responsabila cu 20% din totalul vanzarilor, 65% din trafic venind din mobile. “Ca urmare a acestei tendinte, vom investi puternic anul acesta in zona de mobile, dar si in omnichannel”, mai spune Dragos Sirbu.

Din pacate, urmare a cresterii preturilor la producator dar si ale combustibilului si ale altor factori economici, preturile ar urma sa creasca cu circa 7-8% anul acesta.

Principalele motoare ale cresterii pietei raman telecom-ul, care a evoluat in 2017 cu aproape 30%, TV-urile (evolutie de 9,2% valoric), dar si electrocasnicele mici.

“Au crescut foarte mult, de exemplu, vanzarile de automate de cafea (+56%) si cred ca are legatura si cu faptul ca nu se mai fumeaza in spatii publice, asa ca multi romani isi beau cafeaua si fumeaza pe balcoanele sau in curtile proprii”, spune, zambind, Dragos Sirbu.

Evolutii impresionante au fost inregistrate si pe subcategorii precum aspiratoare robot (+88%) sau periute de dinti electrice (+30%).

“Am eficientizat costurile legate de logistica cu 15%. In prezent lucram cu 5 curieri diferiti, pe diferite zone, media in industrie fiind de 2,8 curieri”.

Citeste aici mai multe despre afacerile Flanco, estimari pe 2018 si investitii adiacente ale companiei

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri