Cu o idee descoperita in cadrul programului de accelerare de start-upuri Innovation Labs, o echipa de motociclisti a creat un dispozitiv pentru siguranta motociclistilor si a motocicletei, denumit Rise. Dispozitivul colecteaza date si trimite mesaje catre prieteni si catre serviciul de urgenta cand motociclistul este implicat intr-un accident si are scopul de a face motocicleta mai inteligenta, povesteste, intr-un interviu pentru wall-street.ro, Marius Mitroi, cofondatorul Ride Safe, compania care a creat Rise.

Cum functioneaza dispozitivul Rise?

Rise este un dispozitiv care se monteaza pe motocicleta. In cazul unui accident, dispozitivul detecteaza impactul si trimite un mesaj catre o lista de prieteni selectata inainte. Acesta functioneaza si ca o alarma, care se activeaza si dezactiveaza la recunoasterea semnalului bluetooth. Motociclistul va stii tot timpul unde este motocicleta sau daca aceasta este mutata, miscata sau furata, pentru ca va primi mesaje pe telefon prin intermediul aplicatiei de pe mobil, unde poate vedea localizarea.

Mai mult, Rise genereaza si statistici care indica viteza de circulatie, unghiul de inclinare si traseul facut, care pot fi vizionate in aplicatie si sunt stocate in cloud. De asemenea, dispozitivul poate genera statistici despre motocicleta, poate indica ce nu functioneaza bine si ce trebuie imbunatatit.

In prezent, ehipa lucreaza la realizarea unei conexiuni cu serviciul de urgenta 112, prin care acesta sa primeasca informatii despre locatia si profilul medical al motociclistului cazut. „Noi lucram sa dezvoltam un text to call, prin care sa sune automat device-ul, in care sa spuna ca s-a intamplat un accident, in ce locatie si care este profilul medical al motociclistului”, povesteste Marius Mitroi, CEO si cofondator al Ride Safe, companie care a creat dispozitivul Rise.

Initial, cei de la Ride Safe voiau sa foloseasca serviciul de mesagerie 113, dar acesta este destinat doar persoanelor cu handicap, iar legislatia nu le permite sa inregistreze dispozitivele in aria de operare a sistemului de urgenta 113. Echipa de motociclisti a ales sa modifice partea de hardware si sa adauge un modul care sa transforme textul in voce si sa trimita mesajul catre 112.

„Deocamdata suntem in faza de testare, mai sunt diferite semnale fals pozitive pe care trebuie sa le testam, pentru ca e posibil ca la un moment dat sa detecteze un accident si sa nu fie un accident, sa fie doar o frana foarte brusca. Incercam sa rezolvam problemele astea. Oricum, in momentul in care se intampa ceva, primesti un push pe telefon si ai 30 de secunde sa anulezi apelul de urgenta, tehnologia cunoscuta ca emergency call”, spune Marius.

„Incercam sa facem motocicleta mai inteligenta, sa raspunda la tot ce inseamna factori de mediu din exterior”, explica cofondatorul Ride Safe.

De la o idee prezentata la Innovation Labs la pietele din Statele Unite

Cinci motociclisti au inceput sa lucreze la dispozitivul Rise, in urma unei idei prezentate in cadrul Innovation Labs, carora li s-au alaturat, pe parcurs, si alte persoane. Initial, proiectul prezentat in cadrul acceleratorului de startup-uri nu era centrat atat de mult pe siguranta motociclistilor, dar s-a dezvoltat in sensul acesta pe parcurs.

Cel mai important este ca toti suntem motociclisti. Practic, este un produs facut de motociclisti pentru motociclisti. Cumva, noi am simtit pe pielea noastra aceasta necesitatea. Mi se pare esential ca in momentul in care vrei sa dezvolti un produs dedicat unei pasiuni, este important sa faci parte din lumea aia. Asta este valabil pentru orice produs. De asta e foarte important sa stii ce e acolo, sa stii ce inseamna sa mergi pe doua roti, sa traiesti sentimentul, sa iti placa, sa fii pasionat, pentru ca asa poti sa creezi un produs, traind necesitatea respectiva. Cred ca asta e cel mai important lucru: faptul ca toti sunt motociclisti pasionati”, spune Marius.

Pana acum au fost realizate circa 20 de dispozitive si montate pe motociclete de test. Partea de circuite a fost realizata in China, componentele au fost, de asemenea, comandate in China, iar asamblarea s-a facut in Romania, la Facultate de Politehnica din Bucuresti. Produsul nu este momentan disponibil spre vanzare, aflandu-se in faza de productie.

„Tot ce am facut pana acum am facut in China, 10-20 de bucati, ce am facut pentru test. Acum discutam cu o fabrica din Romania care ne poate ajuta cu partea de productie. Productia vrem sa o facem in Romania. In Romania este putin mai scump, dar avem control mai mare. Este mai ieftin si mai rapid sa faci in China decat in Romania, din pacate. In Romania dureaza mult si e cu 50% mai scump”, mai spune Marius.

Ride Safe este in faza in care gandeste o campanie de crowdfunding. Principala piata vizata este Statele Unite. Compania intentioneaza sa vanda si in Romania si in alte state din Europa si deja a discutat cu diferiti producatori de motociclete si reselleri care ar putea prelua dispozitivul si l-ar putea introduce in flotele destinate livrarilor, spre exemplu. „Noi nu vizam doar motociclete, ci tot ce inseamna doua roti motorizate, inclusiv scutere”, explica Marius.

Citeste si:

    Pana acum, echipa a investit aproape 40.000 de euro si estimeaza ca va mai investi circa 15.000 de euro in campania de marketing si promovare si in filmul pentru campanie de crowdfunding care ar putea fi lansata luna urmatoare, iar in circa cinci luni ar putea fi livrate primele dispozitive Rise.

    „Noi vrem sa lansam campania de crowdfunding luna viitoare si cu o estimare de cinci luni de livrare. Undeva in vara am vrea sa incepem livrarile. Acum, asta este wishful thinking, pentru ca in momentul in care intri in productie, lucrurile se complica, iar noi nu avem experienta de productie, avem experienta de dezvoltare de produs, stim sa facem marketing, sa vindem, dar nu stim partea de productie”, spune Marius.

    Un dispozitiv ar urma sa coste intre 100 si 150 de euro, pentru a fi accesibil mai multor motociclisti. „Noi vrem sa oferim o sansa de a cumpara produsul si motociclistilor care nu au venit mare. Consideram ca este esential sa ai asa ceva pe motocicleta, indiferent daca iti permiti sau nu. Atunci, incercam sa il aducem undeva in jurul valorii de 100 de euro, care reprezinta costul unei casti slabe. Sigur nu o sa putem sa il tinem pana intr-o suta de euro. Probabil ca o sa dam cateva pe early bird la 100 de euro, dar nu vreau sa depasesc 150. Incercam sa tinem pretul cat mai jos”, explica cofondatorul Ride Safe.

    Citeste si:

      Sursa foto: Facebook Ride Safe

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Anca Olteanu
      Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea IT & C »



      Setari Cookie-uri