Flanco Retail isi continua in 2018 cresterea in conditii de profitabilitate. Brandul romanesc, activ pe piata locala din 1994, a incheiat primul semestru al anului cu vanzari in valoare de 369 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Vino la RetailArena 2018 pentru a avea ocazia sa discuti, direct, atat cu oficiali ai Flanco cat si cu alti reprezentanti ai celor mai mari retaileri din Romania!

“In prima jumatate a anului ne-am continuat strategia de crestere sanatoasa, cu accent pe eficientizarea intregii activitati – indiferent daca vorbim despre reteaua magazinelor fizice sau despre magazinul online flanco.ro, despre procesele interne ori echipa – iar rezultatele sunt pe masura”, spune Dragos Sirbu, CEO Flanco Retail. “In ianuarie am finalizat procesul de restructurare, care pentru noi a insemnat inchiderea magazinelor cu performante slabe, in special din unele mall-uri. Am facut astfel loc unui proces de dezvoltare sanatoasa a retelei, pe care l-am inceput anul trecut si pe care il vom continua cu consecventa”.

Retailerul detine in prezent o retea de 124 de magazine, dintre care cinci nou deschise in primul semestru si sase reamenajate sau relocate, iar pana la finalul anului reteaua de magazine va depasi 132 de puncte de lucru. In aceasta perioada, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezentei la nivel national, cu accent pe orasele medii si mici si pe consolidarea prezentei in orasele cu cerere ridicata (Bucuresti, Iasi, Suceava). “Un bun exemplu este Iasi, unde am inlocuit punctul de vanzare dintr-un mare centru comercial cu doua magazine, unul de tip box, amplasat intr-un parc de retail, si un altul stradal, cu rezultate foarte bune”, adauga CEO-ul Flanco.


Un concept inedit de magazin
, inaugurat de retailer in luna aprilie, este outletul Flanco Mihai Bravu din Bucuresti, primul outlet de produse electro-IT din Romania. Dupa un amplu proces de transformare, traficul magazinului a crescut cu 47%, iar clientii urmaresc constant ofertele, pentru a cumpara produsele dorite odata ce acestea intra in categoria desigilate sau in lichidare de stoc.

O alta noutate, implementata de retailer in unele magazine recent deschise sau reamenajate, o reprezinta conceptul de organizare si comunicare SUS – Simplu, Usor, Sigur. “Suntem constienti de faptul ca 70% dintre clientii care ne calca pragul stiu exact pentru ce au venit. Isi cauta produsele online, iar in magazin vin sa le vada sau sa le testeze. Pentru ei am gandit un concept de amenajare simplificat, unde traseul pe care il au de parcurs de la intrare pana la produsul dorit este cat se poate de clar si de rapid. Categoriile de produse sunt mai bine delimitate, afisarea tipurilor de pret - standard ori promotional - este mai clara, iar serviciile Flanco sunt mai usor de reperat”, spune Sirbu.

Vanzarile online isi continua tendinta ascendenta, insa cresterile cu adevarat spectaculoase sunt vizibile la comenzile si tranzactiile de pe mobil, care le-au depasit pentru prima oara pe cele realizate de pe desktop. A crescut, de asemenea, ponderea cumparaturilor prin intermediul diverselor solutii de finantare oferite de Flanco clientilor sai, acestea fiind puternic sustinute de posibilitatea accesarii unui credit direct din magazinul online flanco.ro.

“Eficientizarea a fost obiectivul vedeta in toate departamentele si proiectele noastre. Am adus o serie de imbunatatiri magazinului online flanco.ro, astfel incat sa optimizam versiunea acestuia destinata dispozitivelor mobile, ce au o pondere tot mai mare in trafic. In plus, am adaugat optiunea de urmarire a comenzii, astfel incat clientii sa poata verifica in orice moment situatia livrarii produselor comandate. Iar pentru cei mai nerabdatori dintre acestia, oferim in continuare serviciul de rezervare online a produsului, cu ridicare in aceeasi zi din magazin”, spune CEO-ul Flanco.

La un an de la implementarea unei aplicatii dedicate monitorizarii comenzilor, 83 din 100 de clienti primesc produsele chiar in ziua urmatoare plasarii comenzii, iar pentru 93% din comenzi se reuseste livrarea in cel mult doua zile lucratoare. Cresterea transparentei asupra procesului de livrare s-a reflectat si intr-o optimizare a utilizarii timpului consultantilor de vanzari. “Colegii din magazine au mai mult timp la dispozitie pentru consilierea clientilor. Prin intermediul aplicatiei, reusim sa economisim pana la 300 de ore pe luna, la nivel de retea, care in trecut erau alocate procedurilor birocratice”, adauga Dragos Sirbu.

La nivelul echipei, retailerul a continuat sa investeasca in solutii de retentie si motivare. In prima parte a anului, veniturile angajatilor din reteaua de magazine au crescut cu 15%. Intreaga echipa de management si liderii de echipe din sediul central, precum si 1 din 5 mangeri de magazine au finalizat un program de training de eficienta personala si profesionala, cu focus pe abilitati precum managementul timpului, imputernicirea echipei, gestionarea prioritatilor, comunicare, cresterea productivitatii.

Pentru a raspunde cerintelor generatiei millennials, predominante in Flanco, retailerul a digitalizat complet 12 traininguri interne – de la cele de initiere in organizatie, la cele de vanzari sau de produs. “Ne-am dorit ca toti consultantii sa primeasca acelasi continut informativ, in aceleasi conditii si cat mai repede, in cursul perioadei de initiere”, spune CEO-ul Flanco. In acest context, numarul consultantilor care au reusit sa acceseze bonusuri ca urmare a depasirii obiectivelor de vanzari a crescut in primul semestru al anului cu 25%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri