Costurile reduse si similitudinile culturale (Canada), oportunitatea de extindere pe piete noi si acces la know- how international (Asia de SE), productivitate sporita datorata fusului orar si nivelul de limba engleza al echipelor (Australia & Noua Zeelanda) reprezinta, pentru aceste regiuni, avantaje cheie pentru externalizarea serviciilor de IT&C catre Romania. Opiniile apartin Connections, http://connectionsconsult.ro/) , unul dintre principalii jucatori pe piata de digital transformations din Romania, Bulgaria si Serbia.

Compania a realizat o analiza a oportunitatilor pe care Canada, Australia, Noua Zeelanda si Asia de SE le au atunci cand externalizeaza operatiunile IT in Romania.

“Aproximativ 15% dintre clientii Connections sunt din Canada si din Asia, pe langa un portofoliu consistent de corporatii si companii romanesti locale. Un procent semnificativ de solicitari sunt pentru Java software developer si IT Infrastructure Engineer. Tipologia proiectelor pentru care suntem solicitati este ampla, de la software development la suport de infrastructura”, declara Bogdan Florea, fondator si CEO Connections.

Externalizarea serviciilor de IT, integral (managed services) sau pentru completarea echipei interne (staff augmentation), aduce o serie de beneficii cheie pentru companii, cum ar fi reducerea de costuri, de la cele cu resursele umane, pana la cele legate de logistica si birouri si cresterea productivitatii, prin utilizarea de echipe mai mari la costuri mai mici.

“Pentru tarile mentionate, externalizarea catre Romania aduce, in medie, economisirea cu pana la 25% a bugetelor alocate unor echipe locale, iar, ca o estimare personala, dinamizarea atragerii de clienti pe ITO din cele 3 zone, poate aduce un aport anual de zeci, poate chiar sute de milioane de euro pentru economia Romaniei”, mai adauga Bogdan Florea.

Beneficii la fel de importante sunt accesul rapid la specialisti de nisa si la un pool dinamic de talente, acces la know-how de ultima ora prin expunerea echipei la proiecte complexe, atat la nivel de industrii cat si ca localizare geografica, si eliminarea perioadelor de downtime, prin faptul ca partenerul de ITO este localizat intr-o regiune cu alt fus orar si poate face un tandem perfect cu echipa interna.

“Daca echipa interna este localizata in Montreal si lucreaza de la 10 AM to 6 PM, pe fusul orar local, iar echipa externalizata este localizata in Romania si lucreaza de la 8 AM la 5 PM in timp local, faptul ca Romania este cu 7 ore inainte de Montreal, echipa combinata va fi activa zilnic intre 1 AM si 6 PM pe fusul orar din Montreal, ceea ce reduce downtime-ul cu peste 50%, de la 16 ore, la doar 7 ore“ explica Bogdan Florea.

In functie de complexitatea proiectelor se aloca echipe intre 5 si 10 persoane, iar acestea pot duce pana la 3 proiecte in paralel.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri