In 2004, celularele cu camera foto au reprezentat marea \"oferta\" din partea producatorilor si operatorilor de telefonie mobila. Pentru 2005 insa, telefonia 3G, precum si celularele walkman trebuie sa sustina dezvoltarea pietei de telefonie mobila.
In 2004 s-au vandut la nivel mondial aproximativ 257 de milioane de telefoane mobile echipate cu camera foto, ceea ce reprezinta 38% din totalul terminalelor vandute la nivel mondial. Este o crestere importanta pentru piata din domeniu, avand in vedere ca in 2003 procentul acestor celulare reprezinta doar 16% din totalul terminalelor sau 84 de milioane de unitati vandute. Potrivit ultimului raport Strategy Analitics, in topul producatorilor de celulare cu camera se afla Nokia cu 18%, urmat de Motorola cu 17% si Samsung cu 13%. Astfel, cifrele inregistrate in 2004 au depasit asteptarile. Analistii Gartner estimau undeva la 160 de milioane de unitati vandute. De asemenea, in primavara anului trecut, Nokia prognoza o cifra de 140 milioane de celulare cu camera achizitionate pana la sfarsitul lui 2004.

Majoritatea analistilor considera acum ca telefoanele mobile echipate cu camera foto au reprezentat "motorul" industriei de profil, acestor terminale datorandu-se, in mare parte, o crestere de 25% pentru piata telefoniei mobile. Pentru 2005 insa, alte "dotari" ale celularelor vor sustine piata.

TELEFONIA 3G.

Potrivit firmei de cercetare Ovum, in 2005, vanzarile de telefoane mobile vor creste doar cu 8% fata de anul trecut, primele "semne de slabiciune" venind din partea Samsung si Sony Ericsson. Sperantele de redresare pe piata ar putea veni de la telefonia 3G (care "a prins" deocamdata doar pe piata asiatica), precum si de la asa-numitele "celulare walkman", primele modele fiind prezentate de Sony Ericsson. Si dupa cum se arata si intr-un material International Herald Tribune, solutia tehnologica a joint venture-ului japonezo-suedez va fi dezvoltata si prin parteneriate Nokia-Microsoft sau Motorola-Apple. In ceea ce priveste dezvoltarea telefoniei 3G, oficiali Nokia declarau recent ca se asteapta ca in 2005 numarul utilizatorilor sa ajunga la 70 de milioane, fata de numai 6,4 milioane de utilizatori anul trecut.

PIERDERI LA BURSA.

Primul trimestru din 2005 nu a inceput bine pentru producatorii de telefoane mobile. Samsung si Sony Ericsson au prezentat rezultate slabe, iar in cursul acestei saptamani se asteapta raportari din partea celorlalti "jucatori" de pe piata. Pe Wall Street, actiunile Samsung au scazut cu 2,09%, cele Sony cu 2,65%, iar actiunile Ericsson cu 3,35%. De asemenea, pana la prezentarea bilantului, la Motorola actiunile au scazut cu 2,12%, iar la Nokia cu 1,4%.

SOC

Saptamana trecuta, Sony Ericsson a anuntat rezultate cu mult sub asteptari. Astfel, profitul a fost de 70 de milioane de euro, fata de 97 de milioane de euro in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile au totalizat 1,29 miliarde de euro, fata de 1,34 miliarde de euro in primul trimestru al anului trecut. Analistii prevazusera vanzari de 1,66 miliarde de euro. Sony Ericsson a vandut, in primul trimestru, 9,4 milioane de telefoane mobile, sub estimarea de 10,8 milioane de unitati. In urma cu un an, compania a vandut 8,8 milioane de aparate.

DIMINUARE

Nici gigantul sud-coreean Samsung nu a inceput bine anul: a raportat un profit pe primul trimestru din 2005, de 1,46 miliarde dolari, cu 52% mai mic decat cel realizat in aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit oficialilor Samsung, diminuarea castigurilor a fost determinata de scaderea preturilor ecranelor plate, precum si a profiturilor mai mici aduse de vanzarile de telefoane mobile. Totusi, compania se asteapta la o redresare in a doua jumatate a anului, bazandu-se pe redresarea preturilor pentru ecranele plate si pentru chip-urile de memorie.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri